۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۶۹۷۷
از سوی هیئت امر به معروف و نهی از منکر؛

پوشش چشمان بانوان در عربستان الزامی شد

خبرگزاری رسا ـ هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان، پوشش چشمان برای برخی بانوان را در این کشور الزامی ساخت.
عربستان سعودي عربستان سعودي
به گزارش خبرگزاری رسا، هیئت افراطی امر به معروف و نهی از منکر که به آزار و اذیت شهروندان سعودی وزائران شیعه اماکن مقدس این کشور شهرت دارد، برخی از بانوان این کشور را مجبور به پوشاندن چشم های خود می کند.

شیخ مطلق النابت، سخنگوی این هیئت با ذکر خبر فوق گفت: مردان این هیئت، زنان را مجبور به پوشش چشم های خود خواهند کرد خصوصا زنانی که چشم های آنان فتنه انگیز است.

این هیئت که فتواها را با عملکرد خود منطبق می سازد تاکید کرد: برخی از زنان دارای چشم های فتنه انگیز هستند و ماموران هیئت امر به معروف و نهی از منکر این بانوان را مجبور به پوشش چشم هایشان خواهد کرد.

سخنگوی این هیئت افزود: هیئت امر به معروف و نهی از منکر توانایی این کار را دارد و این عمل را حق خود می داند.

گفتنی است ماموران هیئت امر به معروف و منکر عربستان که از افراطی گری شدیدی برخوردار است، در ماه های گذشته یکی از شهروندان این کشور را که با پوشاندن چشم های همسرش مخالف کرده بود به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند به طوری که وی در بیمارستان بستری شد.

این فرد که از این اقدام ماموران هیئت امر به معروف شکایت کرده بود با حکمی عجیب مواجه و به 8 ماه زندان و 300 ضربه شلاق محکوم کرد و فردی که از وی حمایت کرده بود نیز به 6 ماه زندان و 700 ضربه شلاق محکوم شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات