۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۸۳۸
با حضور آیت الله شبستری؛

مراسم عماگذاری بیش از 50 طلبه حوزه علمیه تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با عید سعید غدیر، بیش از 50 طلبه حوزه‌های علمیه تبریز ملبس به لباس روحانیت شدند.
حجت الاسلام محمود لطيفي، مدير استاني جوزه هاي علميه آذربايجان شرقي عمامه گذاري تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه تبریز که در سالن اجتماعات علامه امینی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد، اظهار داشت: شناخت حقیقت و فلسغه غدیر رمز نجات بشریت از ناملایمات و دشواری هاست.

وی با تاکید بر این‌که ضعف های اخلاقی نباید مانع درک نعمت ولایت و فلسفه غدیر باشد، خاطر نشان کرد: امروز بشریت متنعم نعمت ولایت هستند، باید قدرشناس نظام اسلامی و برکات وجودی ولایت فقیه باشیم، چراکه ولایت رمز تداوم ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و شهداست.

حجت الاسلام لطیفی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از روند فعالیت حوزه های علمیه استان اظهار داشت: امسال تعداد مدارس علمیه استان به 15 حوزه افزایش یافته است، که این مقدار نیز پاسخگوی نیاز و استقبال جوانان آذربایجانی نیست.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 200 طلبه در مدارس علمیه آذربایجان شرقی مشغول تحصیل و فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند، تصریح کرد: 575 نفر از این تعداد در تبریز و 150 طلبه در مدرسه علمیه سفیران هدایت مشغول تحصیل هستند.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه دور دوم فعالیت مرکز تخصصی علامه امینی تبریز به اتمام رسیده است، گفت: هم اکنون دور سوم فعالیت این مرکز در حال نام نویسی از طلاب علاقه‌مند و برگزیده در آزمون است، که تحصیلات خود را از نیمسال دوم تحصیلی آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام لطیفی با بیان اینکه نیازمند حداقل سه مدرسه سطح یک در تبریز برای پاسخگویی به خیل مشتاقان تحصیل در علوم حوزوی هستیم، گفت: این امر در دراز مدت بایستی در سایر شهرستان های مستعد استان نیز بایستی محقق شود.

وی در پایان با بیان اینکه مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه تبریز همه ساله همزمان با عید غدیرخم برگزار می شود، تصریح رد: امروز بیش از پنجاه طلبه ملبس به لباس مقدس روحانیت و عهده دار رسالت رسالت الهی خواهند شد./935/پ202/س
ارسال نظرات