۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۶۷۰۸
نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل:

تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب رنگ و بویی صهیونیستی دارد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب را مخالف آیین نامه داخلی این اتحادیه و تصمیمی صهیونیستی دانست.
شيخ حسن مصري، رييس دفتر سياسي جنبش امل
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن مصری، نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل، امروز در مراسم جشنی به مناسبت عید سعید غدیر در شهر صریفا در جنوب لبنان، تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب را مخالف با آیین نامه داخلی این اتحادیه دانست و گفت: بنابر این آیین نامه، هر تصمیمی تنها با اجماع همه اعضا قابل اجراست.

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل با بیان اینکه بند بند این تصمیم در قصر حمد بن جاسم، نخست وزیر قطر گرفته شده است، افزود: این تصمیم رنگ و بویی صهیونیستی دارد و محال است که اعراب شرافتمند آن را بپذیرند.

وی اعراب امروز را به اعراب جاهلیت تشبیه کرد که بنابر خودپرستی، خودکامگی و بت پرستی خود، چشم امید به مرگ پیامبر بسته بودند و افزود: عرب های امروز نیز چشم امید به مرگ سوریه و نابودی ایران و رهایی از مقاومت بسته اند و در همین راستا به عروسک گردانی اوباما در راستای منافع صهیونیستی علیه سوریه گام برداشتند.

شیخ حسن مصری با بیان اینکه اگر بشار اسد، رییس جمهور سوریه تسلیم خواسته های آمریکا می شد و دست از مقاومت و جمهوری اسلامی ایران و فلسطین برمی داشت، تاج پادشاهی بر همه اعراب را بر سرش می گذاشتند، تصریح کرد: تنها گناه بشار اسد تسلیم نشدن در برابر آمریکاست.

وی همچنین خواستار ادامه مسیر امام موسی صدر که با مقاومت و مجاهدت خویش درس جانفشانی، از خود گذشتگی، آزادگی، عزت و کرامت به جهانیان داد، یاد شهدایی که با خون خود از اسلام دفاع کردند و در برابر شرورترین دشمن اسلام، رژیم صهیونیستی ایستادند و پیروزی و عزت به بار آوردند را گرامی داشت.

گفتنی است که اتحادیه عرب در نشست دیروز خود در قاهره پایتخت مصر، تصمیم گرفت مشارکت سوریه در نشست های این اتحادیه را از تاریخ شانزدهم نوامبر به حال تعلیق درآورد و از اعضای این اتحادیه خواست تا سفرای خود را از این کشور خارج کنند.

از سوی دیگر، حمد بن جاسم آل خلیفه، نخست وزیر قطر در کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این مطلب گفت که این اتحادیه تحریم های اقتصادی و سیاسی نیز بر دولت سوریه اعمال خواهد کرد و اعضای این اتحادیه را دعوت خواهد کرد تا سفرای خود را از این کشور خارج کنند.

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بن جاسم تاکید کرد که این تصمیم با رأی 18 کشور از اعضای اتحادیه تصویب شد و سه کشور سوریه، لبنان و یمن نیز به آن رأی مخالف دادند، عراق نیز از شرکت در این رأی گیری خودداری کرد.

سوریه از ماه مارس گذشته به دلیل فعالیت گروهک های مسلح تروریستی بخصوص در شهرهای مرزی این کشور با ناامنی روبروست. آمریکا از این افراد مسلح حمایت می کند. ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هفته پیش از مخالفان مسلح نظام سوریه خواست که سلاح خود را زمین نگذارند.

پیش از این نیز آمریکا با دخالت در امور داخلی اتحادیه عرب سعی کرد تا فشار بر این سازمان برای تعلیق عضویت سوریه در آن را افزایش دهد. به نظر می رسد اعضای این اتحادیه که عمدتا از هم پیمانان آمریکا در منطقه و از اجرا کنندگان پروژه های این کشور در خاورمیانه هستند، موفق نشدند فشارهای آمریکا در این زمینه را تحمل کرده و در برابر آن تسلیم شده اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات