۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۸۲۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

فرهنگ و اندیشه ولایت فقیه محتوای اصلی غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، غدیر را مبنای تکامل مبعث و دوام آن دانست و گفت: دهه غدیر، بهترین فرصت برای تبیین مناسب مسأله ولایت فقیه است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، عصر یک شنبه در دیدار مدیر بنیاد بین المللی غدیر استان با اشاره به در پیش بودن دهه غدیر، این ایام را بهترین فرصت برای تبیین مناسب مسأله ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: غدیر واقعه بسیار حائز اهمیتی دراسلام است که باید بیشتر برای جامعه تبیین شود.

وی، غدیر را مبنای تکامل مبعث و دوام آن بر شمرد و با اشاره به این که امروز همه ما در براب مسأله مهم غدیر رسالت داریم، یادآورشد: در این راستا لازم است ضمن برنامه ریزی دقیق، اهداف غدیر را در امور جامعه نهادینه کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: غدیر تفکر و فرهنگ جاودانه تشیع است و اختصاص به مقطع و زمان خاص ندارد و این تفکر باید همه جا وهمه وقت درجامعه متبلور باشد و این از مهم ترین وظایف مسؤولان بویژه متولیان فرهنگی است.

حجت الاسلام یاری، احیای سنت ها و سیره معصومین (ع) را در جامعه در راستای فرهنگ غدیر برشمرد و خواستار مردمی شدن ویژه برنامه‌های ایام غدیر و دهه ولایت در استان شد.

وی با بیان این که اصل اهمیت غدیر بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: محتوای غدیر حقیقتی است که به آسانی نمی‌توان از آن گذشت، بر این اساس تلاش‌های بسیاری در طول تاریخ صورت گرفته تا غدیر و حقیقت و محتوای آن شناسانده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که شکل‌گیری بنیاد غدیر در کشور در راستای ترویج فرهنگ غدیر در سطح جهان است، افزود: ترویج و تبیین شاکله غدیر در سطح جوامع موجب خواهد شد تا دستاوردهای بسیاری نصیب جامعه مسلمان شود که نباید از آن غافل شویم.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که غدیر یک جریان جاری و مستمر است که همه روزه و در همه مراحل زندگی ما باید نمود داشته باشد، ادامه داد: فرهنگ و اندیشه ولایت فقیه محتوای اصلی غدیر است.

وی در پایان این نشست بر هدف‌مند‌کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی غدیر و کوشش برای فرهنگ‌سازی فعالیت‌های غدیر در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: این برنامه باید به صورت جذاب و با به‌کارگیری نیروهای توانمند در جهت تقویت فرهنگ غدیر اجرایی شود./950/پ202/س

ارسال نظرات