۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۱۵۰۲۹
آیت الله علوی گرگانی:

تقوا عامل نجات انسان از انحرافات است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، تقوا را مهم ترین سلاح مؤمنان دانست و تاکید کرد: افرادی که تقوا داشته باشند سراغ هر عملی نمی روند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی، از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، روز دوشنبه در دیدار شماری از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت، با اشاره به آیات و روایاتی، توصیه های اخلاقی به حاضران ارائه کرد.

وی با تشریح فلسفه بعثت انبیای الهی و ارسال رسل، خاطر نشان کرد: انبیا و اولیای الهی مبعوث شده اند تا بشر را از ظلمات نجات داده و به سوی نیکی ها و صراط مستقیم هدایت کنند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آیاتی مبنی بر اینکه هر کس عملی را انجام دهد چه خوب و چه بد، روزی جزای آن را می بیند، گفت: دنیا دار قرار نیست که انسان بخواهد خود را در آن جاویدان بداند، دنیا مزرعه ای برای آخرت است و خوشا به حال کسانی که که از این فرصت توشه ای برای آخرت خود برگیرند.

وی تقوا را مهم ترین سرمایه وجودی انسان دانست و با اشاره به آیه شریفه ان اکرمکم عندالله اتقاکم، ابراز داشت: اگر انسان تقوای فردی و اجتماعی داشته باشد سراغ هر کار و عمل نادرست و انحرافی نمی رود و مراقب اعمال و رفتار خود است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و نظام اسلامی، اظهار داشت: ولایت فقیه نعمت بزرگی برای ما است و همه باید سعی کنیم با عمل به رهنمودهای رهبری و علما در راستای اعتلای نظام مقدس اسلامی بکوشیم و رسالت خود را در ترویج معارف اسلامی به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات