۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۵۰۵
عضو خبرگان رهبری:

مردم خواستار امنیت روانی در جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: انتظار مردم از پلیس، برقراری امنیت و آرامش روانی در جامعه اسلامی هستند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان مراغه اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت و انضباط اجتماعی برای حفظ اسرار و رعایت حقوق شهروندان تلاش می کند.

وی با تاکید بر مدارای افسران و پرسنل نیروی انتظامی با مردم، خاطر نشان کرد: حفظ اسرار و برخورد عادلانه و توام با عطوفت و مهربانی توسط این نیرو باید مورد توجه قرار گرفته و با اشرار و متخلفان طبق قوانین قضایی و اسلامی با قاطعیت باید رفتار شود.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که پلیس مردمی جایگاهی ارزشمند و مستحکم در جامعه خواهد داشت، گفت: امروز بیش از گذشته نیازمند پلیس درونی در آحاد جامعه هستیم، با این حال پرسنل نیروی انتظامی بایستی با حفظ کرامت انسانی افراد به مقابله با مجرمان و پیشگیری از وقوع جرائم بپردازند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر گسترش کار فرهنگی پلیس در جهت ترویج آموزه‌های دینی و احکام الهی گفت: نگهبانی و پاسداری از حقوق مردم دارای اجر بسیار معنوی بوده و جهاد در راه خدا محسوب می شود، از این رو پیشگیری از وقوع جرم باید در اولویت کاری نیروی انتظامی باشد.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که نیروی انتظامی آیینه ‌دار نظم و امنیت در جامعه است، گفت: رسالتی که نیروی انتظامی در راستای حفظ نظم و امنیت جامعه اسلامی و ارزش‌های اسلامی دارند، بسیار سنگین بوده و پرسنل خدوم انتظامی باید با خلوص نیت وظایف خود را تنها برای رضای خداوند متعال و آسایش عمومب انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مقابله جدی پلیس با هنجارشکنان اجتماعی و معضل بدحجابی شد و تاکید کرد: انتظار مردم از پلیس، برقراری امنیت و آرامش روانی در جامعه اسلامی هستند.

همچنین سرهنگ غلامحسین عزیزی، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی مراغه با بیان اینکه امسال نیروی انتظامی با شعار « سهم من در انضباط اجتماعی» خدمت رسانی می کند، افزود: نیروی انتظامی مراغه با انجام اقدامات تاثیر‌گذار، موجبات کاهش 11 درصدی جرایم در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات