۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۱۲۶۱۸

مجلس بزرگداشت شهید آیت الله مدنی در زادگاهش برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس بزرگداشت سی امین سالگرد شهادت دومین شهید محراب انقلاب اسلامی آیت الله مدنی در آذرشهر برگزار شد.
حجت الاسلام لطيفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجلس گرامیداشت سی امین سالگرد شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی و امام جمعه تبریز امروز در زادگاهش شهرستان آذرشهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی با تشریح ابعاد شخصیتی شهید مدنی اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه آن عالم مجاهد، ولایت مداری و تبعیت محض از رهبری نظام اسلامی بود.

وی با اشاره به سابقه مبارزاتی شهید آیت الله مدنی خاطر‌نشان کرد: آن مجاهد فی سبیل الله چه در سنگر علم و فقاهت و چه در سنگرهای دفاع از حریم ولایت و کیان نظام اسلامی، پیش قدم بود، چنان‌که در منطقه آذربایجان جزء اولین روحانیانی بود که به نهضت اسلامی امام راحل پیوست.

حجت الاسلام لطیفی با بیان این‌که رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطراتی ماندگار از آیت الله مدنی دارند، افزود: آن شهید بزرگوار با حضور در میان رزمندگان خط مقدم جبهه های نبرد حق علیه باطل، روحیه مضاعفی در سربازان ولایت تزریق می‌کرد.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی از شهید آیت الله مدنی با عنوان اسوه ایثار، مجاهدت، امید و فقاهت یاد کرد و گفت: مردم مؤمن، متدین و همیشه در صحنه آذربایجان در مقاطع مختلف در طول 32 سال گذشته، با تقدیم هزاران شهید عشق و دلباختگی خود نسبت به ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان داده‌اند.

حجت الاسلام لطیفی در ادامه با تأکید بر الگوپذیری از ابعاد شخصیتی و فضائل اخلاقی و سیره عملی شهید آیت الله مدنی اظهار داشت: آن عالم نستوه و مجاهد محبوب القلوب و از جایگاه ارزنده ای نزد ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان و تبریز برخودار بود، که نشان از مردم‌داری و اوج کرامات انسانی در شخصیت آن بزرگوار دارد.

وی با بیان این‌که طلاب و روحانیان علوم دینی نیازمند الگوهایی ماندگار از جمله شهدای محراب انقلاب اسلامی هستند، افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ رسالت امروز طلاب برای تحقق آرمان های امام راحل و شهدا و ادامه مسیر متعالی انقلاب اسلامی، تحصیل و تهذیب است.

گفتنی است، گفتنی است، آیت‌الله مدنی آخرین نمازجمعه خویش را در 20 شهریور سال 60 برپا کرد و در نافله خود به دیدار یار شتافت./935/پ202/س
ارسال نظرات