۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۹۷۱

یکی از اعضای جماعت اسلامی لبنان در لندن ترور شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای برجسته جماعت اسلامی لبنان، بامداد روز گذشته، جمعه در مسجد «دار الرعایه اسلامی» در لندن به طرز مشکوکی با شلیک گلوله به قتل رسید.
شيخ ميمون زرزور جماعت اسلامي لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، جماعت اسلامی لبنان، قتل مشکوک شیخ میمون گاندی زرزور از رهبران این جماعت در بامداد روز گذشته، جمعه در مسجد «دار الرعایه اسلامی» در لندن را تسلیت گفت و اعلام کرد: این قتل به نظر تروری سازمان یافته می رسد و در حال حاضر پلیس انگلستان تحقیقات خود را در این باره ادامه می دهد و همچنان پیکر ایشان را در اختیار دارد.

بنابه گفته خبرنگار خبرگزاری رسمی لبنان، شخصی ناشناس با شلیک گلوله وی را به قتل رسانده است و قرار است که پیکر وی پس از تحویل از مقامات انگلیسی برای برگزاری مراسم تشییع و تدفیق به زادگاهش در منطقه شحیم در جنوب شرق بیروت بازگردانده شود.

گفتنی است که شیخ میمون زرزور، چهل ساله و فارغ التحصیل دانشگاه الازهر لبنان بود و سال ها در منطقه خروب در جنوب لبنان به عنوان یکی از برجسته ترین اعضای جماعت اسلامی لبنان مشغول به فعالیت بود. وی از سال 2002 تا 2006 مسؤول جماعت اسلامی لبنان در منطقه شحیم در جنوب شرق بیروت و از اعضای شورای رهبری این جماعت در منطقه خروب لبنان بود و مسؤولیت های مهم دیگری نیز به عهده داشت.

یادآور می شود که در سال 2007 نیز افرادی ناشناس خودروی وی را منفجر کردند، اما از آن اقدام تروریستی جان سالم به در برد و پس از آن عازم انگلستان شد و فعالیت های دینی و تبلیغی گسترده خود را در این کشور آغاز کرد و به تدریس در دانشکده اروپایی مطالعات اسلامی پرداخت./981/ب902/گ
ارسال نظرات