۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۰۴۳
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

ترویج فرهنگ کتابخوانی از ثمرات برپایی نمایشگاه کتاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان خوزستان تأکید کرد: ایجاد اشتیاق و ترویج فرهنگ کتابخوانی از ثمرات برپایی نمایشگاه کتاب است.
فضيلت پور، مدير کل اداره کتابخانه هاي عمومي استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رحیم فضیلت پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، در حاشیه پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز با حضور در غرفه خبرگزاری رسا ضمن تبریک به مناسبت میلاد با برکت امام حسن مجتبی(ع)، از تمامی دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به این که پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت همچون سال های گذشته در شهرستان اهواز بر پا شده اظهار داشت: این چنین ویژه برنامه هایی می تواند تأثیر بسزایی در جذب مردم نسبت به مطالعه در استان را داشته باشد.

فضیلت پور با تأکید بر بیانات اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت کتاب خوانی اذعان داشت: دوری مردم از کتاب سبب کم رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه می شود؛ از این رو برپایی این گونه نمایشگاه ها در استان می تواند تا حدودی به رفع نقص های موجود در رابطه با احیای این فرهنگ در استان بپردازد.

وی از راه اندازی ستاد نهضت مطالعه مفید در استان خوزستان خبر داد و افزود: این طرح با همکاری ستاد های مختلف استان برگزار می شود که امیدواریم تأثیر مستقیمی در افزایش آمار مطالعه در استان به جای بگذارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان این که در کتابخانه های عمومی سراسر استان بخشی با نام دین و مذهب نامگذاری شده است ابراز داشت: امیدواریم در آینده شاهد بخش تخصصی کتب قرآن و عترت نیز باشیم.

وی با اشاره به برنامه های این بنیاد در ماه مبارک رمضان اذعان داشت: اجرای کلاسهای قرآنی و آموزش مفاهیم آن، آموزش احکام جهت عموم مردم در این ماه، برگزاری مجالس ختم قرآن مجید در کتابخانه های عمومی استان، برنامه های شبی با قرآن با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، ساماندهی نمازخانه های کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان از مهمترین برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.

فضیلت پور در ادامه افزود: برگزاری مسابقات قرآنی، کتاب و کتابخوانی، مقاله نویسی با موضوع فواید ماه رمضان در اسلام، برپایی شب شعر ماه مهمانی خدا در کتابخانه های عمومی، دعوت از روحانیون جهت برپایی جلسات سخنرانی و برگزاری نماز جماعت برای پرسنل و اعضا از دیگر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان به شمار می‌آید.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان از قرار دادن کتابهای مربوط به ماه رمضان در ویترین تازه های کتاب کتابخانه های عمومی استان خبر داد و افزود: نصب سخنان ائمه اطهار در خصوص فواید روزه در ورودی کتابخانه های عمومی از دیگر برنامه های فرهنگی این مؤسسه جهت استفاده هر چه بهتر مردم از ماه مبارک رمضان است.

فضیلت پور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تجهیز پایانه های مسافربری به جعبه های کتاب، تکمیل کتابخانه های مدارس سراسر استان، تبلیغ اخبار نشر در انذار عمومی از دیگر برنامه های این نهاد در سال 90 به شمار می‌آید./9464/پ202/ص
ارسال نظرات