۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۸۲۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ فروش ویژه محصولات فرهنگی در شهر کتاب و برگزاری چهارمین دوره مسابقات اذان، حفظ و قرائت قرآن در مسجد سیدالشهدای تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین نجفی، مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از فروش ویژه کتاب و محصولات فرهنگی به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهر کتاب تبریز خبر داد و اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی که در ماه مبارک رمضان مورد تاکید واقع شده است، کتابها و محصولات فرهنگی موجود در شهر کتاب تبریز با تخفیفی معادل 20 تا 40 درصد به فروش می رسند.

نجفی افزود: پس از افتتاح رسمی شهر کتاب، برنامه ریزی هایی برای توسعه و تجهیز آن بنا به خواست و نیاز شهروندان صورت گرفت و در اولین گام، مقرر گردید کتابهای موجود در شهر کتاب تا پایان ماه مبارک رمضان با تخفیف ارائه شوند.

وی در خصوص چگونگی اعطای این تخفیف گفت: بنا به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، مجموعه کتب قرآنی، مذهبی و ادعیه موجود در شهر کتاب با 40 درصد تخفیف و دیگر کتابهای این مرکز از جمله کتابهای علمی، فقهی، حقوقی، ادبی و دیگر موضوعات با 20 درصد تخفیف به فروش می روند.

گفتنی است، شهر کتاب تبریز تیرماه سالجاری در ابتدای پارک مفاخر آذربایجان، جنب مسجد طوبی افتتاح و تجهیز شد.

حسینیه امام حسن مجتبی تبریز افتتاح می شود

این حسنیه امروز معاون فرهنگی و مسوول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان در آستانه میلاد امام حسن مجتبی(ع) افتتاح می شود.

این حسنیه در خیابان شمس تبریزی - ایستگاه بالا حمام - مقبره سید ابراهیم احداث شده و هیئت سینه زنان محله شتربان نیز مراسم مذهبی خود را در محل اجرا می کنند.

اجرای طرح قرآنی 1445 در کانون های مساجد آذربایجان شرقی

مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح قرآنی 1445 در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: طرح قرآنی 1445 در 105 باب از کانون فرهنگی هنری آذربایجان شرقی در حال اجراست و موجب رونق معنوی طرح تابستانی آسمانی ها شده است.

وی تشکیل کلاس های آموزشی رشته های مختلف قرآنی از جمله روخوانی، قرائت و حفظ در بیش از 50 باب از مراکز خانه های نور و کانون های فعال فرهنگی و قرآنی، آموزش قرآن به شرکت کنندگان طرح های تابستانی 200 باب از کانون های فرهنگی و هنری، برگزاری سالانه حدود 50 مورد محفل انس با قران به همراه تجلیل از چهره ها و فعالان قرآنی و سخنرانی اساتید و علما در این زمینه، برگزاری ده ها مسابقه کتبی و برپایی مسابقات قرآن در رشته های مختلف، تهیه و توزیع ویژه نامه و بروشور قرآنی، اجرای طرح تفسیر کوتاه در 65 باب از مساجد دارای کانون در طول ماه رمضان را از جمله برنامه های شاخص قرآنی کانون های تحت پوشش این دبیرخانه برشمرد.

آغاز مسابقات اذان، حفظ و قرائت قرآن در مسجد سیدالشهدا تبریز

حجت الاسلام اسکندری مسوول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان با اعلام این خبر گفت: چهارمین دوره مسابقات اذان، حفظ و قرائت قران در مسجد سیدالشهداء تبریز با حضورقاریان و حافظان شهرک شهید چمران تبریز برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این مسابقات در تاریخ 14 و 15 ماه مبارک رمضان با حضور اساتید و حاملان وحی در محل مسجد سیدالشهدا واقع در شهرک شهید چمران ـ هشت متری پاسداران بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

یادآوری می شود برای کلیه شرکت کنندگان هدایایی به رسم یادبود تقدیم می شود./935/د102/س
ارسال نظرات