۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۰۸۲۵
در نمایشگاه قرآن؛

نشست علمی سیمای امیرمومنان در قرآن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی سیمای امیرمومنان(ع) در قرآن از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
همايش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی سیمای امیرمومنان(ع) در قرآن یک شنبه، 23 مرداد به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست؛ حجت الاسلام مهدی رستم نژاد، محقق قرآنی با اشاره به گفتار برخی از بزرگان اهل سنت گفت: طبق نظر آنها آیاتی که با واژه مومنان شروع شده حضرت علی(ع) را به عنوان نخستین مومن شامل می‌شود و در کتاب شواهد التزیل 210 آیه درباره حضرت علی(ع) بیان شده است.

وی آیه مباهله، آیه تطهیر و آیه لیله القدر را آیات برجسته و مورد اتفاق همگان معرفی و خاطرنشان کرد: سراسر قرآن ذکر و بیان امام علی (ع) است.

حجت الاسلام رستم‌نژاد با بیان این که رابطه قرآن با آن حضرت رابطه قرآن ناطق و صامت است و در برخی از زیارتنامه ها حضرت را شریک قرآن می خوانیم، ابراز داشت: اهل بیت زبان و روح قرآن هستند که بر این مطلب ده ها شاهد روایی وجود دارد.

وی با اشاره به این که اگر ویژگی های قرآن را با ویژگی های حضرت علی(ع) مقایسه کنیم به یک حقیقت مشترک می رسیم، اظهار داشت: قرآن و امیرمومنان(ع) هر دو قسیم جهنم و بهشت هستند.

محقق معارف دینی با بیان این که قرآن دارای باطن های گوناگونی است که فقط اهل بیت به برخی از لایه‌های آن خواهند رسید، ابراز داشت: در شناخت حضرت علی(ع) نیز خیلی از بزرگان شیعه و اهل سنت متحیر شده اند و نتوانسته اند حقیقت ایشان را درک کنند.

وی با اشاره به این که نبود آن حضرت موجب هلاکت تنها یک نفر نمی‌شود، بیان داشت: یکی از علمای اهل سنت گفته است که اگر حیدر(ع) نبود کاینات و هستی نبود.

حجت الاسلام رستم‌نژاد مهجوریت، عبادت در هنگام نگاه کردن، قسیم بودن و نزول قرآن و عروج حضرت در شب قدر را بخش کوچک شباهت حضرت با قرآن برشمرد و افزود: مثل حضرت همانند کعبه است که باید مردم به سراغ امیرمومنان بیایند./921/پ202/ع

ارسال نظرات