۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۴۴۵

انجمن علمی مهدویت شهریور ماه به طور رسمی آغاز به کار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر انجمن علمی مهدویت با اشاره به این که این انجمن علمی شهریور ماه به طور رسمی آغاز به کار می‌کند اظهار داشت: انجمن علمی مهدویت هم اکنون در حال عضوگیری است.
مهدويت
حجت الاسلام سید ابراهیم معصومی، دبیر انجمن علمی در حال تاسیس مهدویت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در سال گذشته درخواستی برای تشکیل انجمن مهدویت ارائه شد که بعد از تصویب و گرفتن مجوزهای لازم، اقدامات لازم برای راه‌اندازی این انجمن در حال انجام است.

وی بیان داشت: هیات موسس انجمن علمی مهدویت متشکل از حجج الاسلام دین پرور، قرائتی، مهاجر نیا، مبلغی، بهروز لک، کلباسی، خسرو پناه و برخی دیگر از استادان حوزه علمیه یکماه پیش خدمت مقام معظم رهبری رسیدند.

وی از برگزاری مجمع عمومی این انجمن در نیمه شهریور ماه خبر داد و گفت: در این جلسه اعضای دارای حق رای، هفت نفر هئیت مدیره، دو نفر عضو علی البدل و دو نفر بازرس را انتخاب خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: سه نوع عضویت وابسته، پیوسته و افتخاری در انجمن علمی مهدویت پیش بینی شده است که به عنوان نمونه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به عنوان عضو افتخاری انتخاب شده و در حال رایزنی هستیم تا ایشان در جلسه مجمع عمومی حضور پیدا کند.

حجت الاسلام معصومی اظهار داشت: اعضای پیوسته افرادی هستند که دارای مدرک تحصیلی سطح سه و چهار حوزه علمیه هستند که بر اساس رایزنی ها و برآوردهای ما حدود 400 نفر در این بخش ثبت نام خواهند کرد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: در بخش اعضای پیوسته با پوستر و دعوت از محققان، کار عضوگیری را کامل خواهیم کرد.

وی افزود: اعضای وابسته طلابی هستند که تحصیلاتی کمتر از سطح سه دارند و این افراد اگرچه حق حضور در جلسه را دارند اما حق رای نخواهند داشت.

این محقق حوزه علمیه گفت: امروز در عرصه مهدویت در حوزه و دانشگاه و شهرها و استان‌های مختلف کشور مراکز گوناگونی در حال فعالیت هستند و انجمن علمی مهدویت تصمیم دارد نقش خط دهی به این مراکز تخصصی را عهده‌دار شود.

وی بیان داشت: بنای انجمن علمی مهدویت بر تعمیق و توسعه مراکز و همسو کردن فعالیت های علمی در زمینه مهدویت در سراسر کشور است. /909/ت302/ع
ارسال نظرات