۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۲۴۴
آیت الله طبرسی:

انفعال، معامله و اعمال نظرات در حرفه خبرنگاری جایگاهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در آستانه روز خبرنگار با صدور پیامی این روز را گرامی داشت و اظهار داشت:هیچ خبرنگاری حق انفعال، معامله و اعمال نظرات شخصی در این مسؤولیت اجتماعی را نداشته و باید بداند که خبرنگاری شغلی مردمی است و خبرنگار متعلق به همه مردم است و باید عاشقانه در خدمت مردم باشد و محرومیت و مظلومیت نیز در ذات این حرفه نهفته است.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در آستانه روز خبرنگار با صدور پیامی این روز را گرامی داشت.

در این پیام آمده است: 17 مرداد ماه روز خبرنگار  یاد آور یکی از بزرگترین حماسه های عرصه اطلاع رسانی در کشور است و این روز بنام یکی از خبرنگاران شجاع و متعهد کشورمان یعنی شهید صارمی نامگذاری شده است. 

این شهید بزرگوار در نهایت اخلاص جان شیرین خود را به کف گرفته و در یکی از پرخطرترین مناطق جهان به ایفای رسالت خطیر خبرنگاری پرداخته و با ایثار جان خود در راه حرفه مقدس خویش خون نگار شد. 

در ادامه این پیام آمده است: خبرنگاران که همواره در خطوط مقدم حوادث سخت با انعکاس اطلاعات موثر به تنویر و ابهام زدایی از افکار عمومی می پردازند در همه ایام مستحق تکریم اند و آحاد جامعه همواره باید از این قشر خدوم ممنون و سپاسگزار باشند. 

خبرنگاری شعبه ای از حرفه مقدس خبررسانی انبیاء است و در اهمیت این شغل شریف همین بس که اسلام مکتبی دانایی محور است و اولین رسالت پیامبر اعظم (ص) جهل زدایی و روشنگری بوده که الحمدالله این گزینه آسمانی وظیفه ذاتی شماست که پیوسته آن را به خوبی انجام داده و در هدایت جامعه به سوی نور نقش آفرینی می کنید.

این پیام می افزاید: در عصر حاضر که عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات است دنیا به دهکده کوچک مبدل گردید ، حرفه خبرنگاری قدرت آفرین و نیز بازدارنده است و از این رو ابرقدرت ها با شناخت دقیق از قابلیت های شگفت آفرین رسانه ها بزرگترین تصمیمات نظام سلطه را با اتکا از این پتانسیل عظیم اجرایی کرده و روند حوادث جهانی را به نفع خود مصادره می کنند.

در این پیام آمده است: بنابراین کسوت خبرنگاری کسوتی مردمی و ارزشی است و راز سوگند الهی به قلم و آنچه که از آن تراوش می کند در ژرفای تعیین کنندگی یک خبر و تحلیل روشن شده و از این روی هیچ خبرنگاری حق انفعال، معامله و اعمال نظرات شخصی در این مسؤولیت اجتماعی را نداشته و باید بداند که خبرنگاری شغلی مردمی است و خبرنگار متعلق به همه مردم است و باید عاشقانه در خدمت مردم باشد و محرومیت و مظلومیت نیز در ذات این حرفه نهفته است.

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه خبرنگاران ایثارگر و نیز تبریک روز خبرنگار به یکایک خبرنگاران کشورمان الخصوص برادران و خواهران خبرنگار استان مازندران، امیدوارم که همه مردم و خصوصاً مدیران جامعه نسبت به این قشر شریف ادای دین نموده تا این عزیزان با دلگرمی انگیزه و اراده قوی تر همواره فعالیت های حماسه آفرین را در حرفه خبرنگاری تجربه کنند./950/د102/ص
ارسال نظرات