۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۴۷۴
معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی:

بهره مندی از زبان هنر در تبیین فرهنگ اهل بیت ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تبیین و ترویج سیره متعالی امام رضا (ع) و شناساندن اخلاق و رفتار منور آن حضرت را مهمترین هدف جشنواره رضوی عنوان کرد.
امام رضا


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد دادی با اشاره به لزوم بهره گیری از زبان هنر در تبیین و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) اظهار داشت: با توجه به تنوع و تعدد رشته های فرهنگی و هنری در جشنواره رضوی امکان خلق آثار فاخر در عرصه های مختلف برای هنرمندان فراهم می آید.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل تاکید کرد: ارزشها و باورهای دینی تاثیر بسیار شگرفی بر گسترش هنر داشته اند و در این میان جایگاه ویژه و شخصیت رئوف امام رضا (ع)، هنرمندان متعهد را از عمق وجود تحت تاثیر قرار داده و این امر منجر به پدید آمدن آثاری شاخص و ماندگار در این حوزه می گردد.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره رضوی، افزود: در عصر حاضر که ارتباطات فرهنگی رو به افزایش است و فرهنگ تاثیر عمیقی بر موضوع و شیوه ارتباطات دارد، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری با مضامین دینی نقش تاثیرگذاری در ترویج باورها و ارزش ها خواهد داشت.

دادی فرهنگ اسلامی و رضوی را فرهنگی مترقی عنوان کرد و گفت: این جشنواره در میان اصحاب فرهنگ و هنر جایگاه خود را پیدا کرده اما برای بهره مندی بهتر و بیش از پیش سایر اقشار و ترویج و گسترش آن در میان توده های مردم باید با محور قرار دادن مخاطبان عام، از روش های مردم پسندانه تری استفاده کرد.

وی بر استفاده از تمامی پتانسل ها و ظرفیت های استانی و بهره جویی از توانمندیهای انجمن ها و موسسات غیردولتی برای برگزاری باشکوهتر این جشنواره تاکید کرد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل پتانسیل هنری استان در عرصه عکاسی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به پیشنیه آذربایجان شرقی در زمینه هنر عکاسی و همچنین تجربه برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی عکس در موضوعات مختلف، برگزاری جشنواره عکس رضوی در این استان می تواند به تولید آثار ماندگار بیانجامد.

بنا بر این گزارش، نهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) همزمان با میلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) با گستره ملی و بین‌المللی در سی و دو استان و 22 کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است، سومین جشنواره سراسری عکس رضوی نیز از سی و یکم شهریور تا سیزدهم مهرماه و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نیز چهارم مهرماه 1390 در تبریز برگزار می‌شود./935/د103/ع



ارسال نظرات