۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۹۴۳۰
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

بیش از دو هزار مسجد در گلستان غباروبی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: همزمان با فرارسیدن دهه نکوداشت مساجد، بیش از دو هزار مسجد، تکیه، حسینیه و مهدیه در استان غبارروبی می شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جمع کارشناسان فرهنگی استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: همزمان با فرارسیدن دهه نکوداشت مساجد، بیش از دو هزار مسجد، تکیه، حسینیه و مهدیه در سطح شهر و روستاهای این استان به منظور آماده سازی در ماه مبارک رمضان برای نمازگزاران و مومنان غبارروبی می شود.

وی با اشاره به این که دعا انس و پیوندی معنوی است میان بنده نیازمند و پروردگار بی نیاز و رشته ارتباطی برا ی نیل آدمی به امنیت و آرامش قلبی است و به عنوان یکی از مهم ترین عبادات به آن سفارش شده است، ادامه داد: دعا کلید دستیابی به مخزن اسراسر ربوبی و صعود به کرامت انسانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در همه لحظات ماه مبارک رمضان باید سعی کنیم که مهمان خوبی برای پروردگار عالم باشیم، زیرا ماه رحمت و غفران و برکت است ماه بندگی و خضوع و خشوع در مقابل حضرت حق است.

وی با بیان این که ماه رمضان، ماه هدایت، تعلیم و تربیت است ماه رمضان، ماه خودسازی و زمینه رسیدن به کمالات است، تصریح کرد: انسان با قصد قربت و ا نجام فرایض به کمالات و الا برسد، و این ماه اثرات تربیتی بسیاری دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر این که باید از همه لحظات معنوی این ماه مبارک نهایت بهره را بگیریم، افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه خودشناسی، خودسازی، ماه تحول، ماه تقدیر و ماه ذکر و دعا، ماه احساس مسؤولیت اجتماعی و ماه تبلیغ و رساندن پیام خدا و سیراب کردن تشنگان، کامل معرفت و معنویت از زلال فرهنگ قرآنی و معرفت ربانی است.

حجت الاسلا ولی نژاد با اشاره به این که مساجد نیز برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های ماه مبارک رمضان آماده خواهد شد، ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی این مسأله در تلاش هستند تا زمینه ای برای بهره‌گیری حداکثری از ماه مبارک رمضان را برای همه مؤمنان فراهم کنند.

وی در پایان افزود: این مراسم به صورت نمادین در سه مسجد الرضا(ع)، مسجد جامع و مسجد امیر‌(ع) با حضور مسؤولان استانی ‌برگزار می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات