۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۸۸۸
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

رژیم آل خلیفه رغبتی برای حل بحران ندارد/ ملت بحرین خواستار اجرای اصلاحات ریشه ای است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تاکید کرد که نظام آل خلیفه هیچ رغبتی برای حل بحران بر اساس راه حل های سیاسی و ملی ندارد.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در پنجمین گردهمایی ملت بحرین که با حضور ده ها هزار تن و با شعار «هر شهروند، یک رای» در بلاد القدیم این کشور برگزار شد از آزادی تعدادی از شهروندان ابراز خرسندی کرد و گفت: به همه کسانی که در هفته های گذشته از زندان آزاد شدند خیرمقدم عرض می کنم. این شهروندان تنها به دلیل مطالبه حقوق خود به صورت مسالمت آمیز بازداشت شدند و هیچ دلیلی برای زندانی شدن آنان وجود ندارد. برخی از این آزادی ها موقت است و پزشکان و آیات القرمزی باید در دادگاه محاکمه شوند. بر لزوم آزادی همه زندانیان خصوصا محمد البوفلاسه اولین زندانی تاکید ورزیده و اعلام می کنیم که برآورده شدن خواسته های دموکراسی ملت بحرین تنها راه حل پایان بحران در این کشور است.

وی افزود: با خانواده های شهدا، مجروحان و زندانیان، بانوان بازداشت شده نظیر فضیله المبارک، رولا الصفار و جلیفه السلمان و با اخراج شدگان از کار ابراز همدردی می کنم و پایان تنبیه دسته جمعی را خواستارم. از همه شهروندان می خواهم در کمیسیون های حقوقی الوفاق، جمعیت حقوق بشر بحرین و جمعیت وعد حضور یابند و مدارک تجاوزات رژیم را در اختیار این گروه ها قرار دهند.

حجت الاسلام علی سلمان اجرای اصلاحات ریشه ای را خواستار شد و تصریح کرد: تشکیل حکومت منتخب با اراده ملی، پارلمان منتخب با صلاحیت های کامل قانون گذاری و نظارت، حوزه های انتخاباتی عادلانه و نظام انتخاباتی شفاف و پاک، دادگستری مستقل و امنیت از برخوردهای امنیتی از خواسته های اصلی ملت بحرین است و همانگونه که مشاهده می کنیم مردم در پی سرنگونی نظام نیستند و تنها خواستار اجرای اصلاحات ریشه ای در کشور هستند.

دبیرکل جمعیت الوفاق تاکید کرد: دوستان عزیز باید بدانند که بازگشت به میدان اللولوه پیروزی برای ملت به شمار نمی آید و کشتار، بازداشت، اخراج و تنبیه دسته جمعی مردم نیز موفقیتی برای نظام نیست. رسیدن به توافق ملی برای اجرای اصلاحات دموکراسی ریشه ای که خواسته های عادلانه ملت، ثبات، امنیت، آزادی، کرامت و عزت بحرین را تامین سازد پیروزی واقعی است و غیر از آن، شکست برای وطن و ملت به شمار می آید.

وی درباره مواضع الوفاق در قبال گفت وگوی ملی اظهار داشت: ما برای موفقیت این گفت وگوها به جلسات آن رفتیم و همه تلاش خود را برای اصلاح مقدمات، جلسات و نتایج مذاکرات انجام دادیم و نامه های مختلفی را دراین باره به مسوولان فرستادیم، ولی مشاهده کردیم که گوش های مقامات از گل و خمیر است، به همین دلیل، نتایج این جلسات را به دبیرخانه ارسال کردیم و روز شنبه مشخص خواهد شد که به حضور در گفت وگوی ملی ادامه دهیم یا از جلسات آن کناره گیری کنیم.

شیخ علی السلمان ادامه داد: ما خواستار گفت وگوی جدی که نتایج سیاسی آن بتواند بحرین را به کشوری آزاد، متکی به قانون، آزادی، کرامت و حقوق بشر هستیم.

دبیرکل جمعیت الوفاق انتخابات بحرین را ناعادلانه خواند و بیان داشت: حوزه های انتخاباتی به جای اینکه بر اساس شهروندی تقسیم شود بر اساس طایفه و مذهب تقسیم شده و کاملا در آرای شهروندان دستکاری می شود و اهداف سیاسی نظام را برآورده می سازد. ما می خواهیم همانند همه جهانیان از حق رای برای هر شهروند برخوردار باشیم تامساوات میان همه شهروندان در انتخابات برقرار باشد.

وی اعطای تابعیت به بیگانگان را نشاندهنده عدم رغبت رژیم به پایان بحران عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: خبرهایی که در برخی روزنامه های کویت، یمن و پاکستان مبنی بر اعطای تابعیت به بیگانگان از سوی رژیم آل خلیفه منتشر شده و صف های طولانی در سازمان ثبت احوال نشان می دهد که دولت در پی حل بحران بر اساس راه حل های سیاسی و ملی نیست./980/ب901/گ
ارسال نظرات