۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۶۹۷
آیت الله سبحانی:

آشنایان به شرایط زمان هرگز مورد هجوم شبهات قرار نمی گیرند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سبحانی با صدور پیامی به دومین جشنواره سراسری شیوه های نوین تدریس معارف دین در گیلان، گفت: مربیان و آموزگاران، فرهنگ سازان جامعه هستند که باید نسل حاضر و آینده را با حقایق استوار جامعه آشنا سازند.
آيت الله سبحاني
به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، حضرت آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید، امروز با صدور پیامی به دومین جشنواره سراسری شیوه های نوین تدریس معارف دین که در گیلان در حال برگزاری است، اظهار داشت: معارف بلند باید در قالب بیان زیبا ارائه شود.

در این پیام آمده است: هر مکتبی از یک رشته اصول و اندیشه ها تشکیل می شود نشر و گسترش در گرو دو عامل است:

1- اتقان مضمون و استواری آن به گونه ای که با عقلانیت و فطرت انسان سازگار باشد و همه مردم با داشتن استعدادهای مختلف از آن بهره برند.

2- زیبایی بیان و حسن تعبیر که بتواند آن حقایق و اصول را به بهترین و زیباترین شیوه بیان کند که خود یک نوع ایجاد جاذبه کرده و مخاطب را به سوی خود می کشاند. بر این اساس مربیان و آموزگاران، فرهنگ سازان جامعه هستند که باید نسل حاضر و آینده را با حقایق استوار جامعه آشنا سازند.

در ادامه این پیام آمده است: پایه نخست که همان استواری محتوا و برهانی بودن مضمون باشد خود به خود محقق است زیرا پایه گذار این معارف خدای عالم و دانا و قادر و تواناست که چیزی بر او پوشیده نیست و او به مصالح انسان از خود وی آشنا تر است «الا یعلم من خلق و هو اللطیف الخبیر»

اما پایه دوم که پیاده کردن آن حقایق از زبان وحی به زبان روز بشر است بر عهده آشنایان به وضع زمان است که بتوانند منطق قرآن را با خرد و احساسات مخاطبان هماهنگ نموده و آنان را از زلال معرفت سیراب سازند.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه پیام خود آورده اند: امام صادق (ع) می فرماید: «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس» آشنایان به شرایط زمان هرگز مورد هجوم شبهات و اشکالات قرار نمی گیرند.

یکی از شاخه های شناخت زمان شناخت منطق روز است که پیوسته بر اثر برخورد فرهنگ ها رو به تکامل بوده و برای خود جایگاهی یافته است.

اینجانب بسیار خرسندم که مسؤولان فرهنگی و پرورشی کشور در چنین ایامی گام نخست را در راه تشویق دانشوران گرامی در عرصه شیوه های نو برداشته و در آن محفل فرهنگی ایشان را مورد تجلیل و پاسداشت قرار می دهند.

امیدوارم که به یاری خداوند متعال جامعه اسلامی ما در آینده شاهد ره آوردهای بیشتری از این خلاقیت ها باشد./950/د102/س
ارسال نظرات