۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۴۷۸
به مدت سه روز در قم؛

کارگاه تخصصی نظام اقتصادی اسلام و پیشگیری از جرائم اقتصادی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه تخصصی بین‌المللی نظام اقتصادی اسلام و پیشگیری از جرائم اقتصادی به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد.
عكس تزييني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کارگاه تخصصی بین‌المللی نظام اقتصادی اسلام و پیشگیری از جرائم اقتصادی با حضور متخصصان اقتصاد اسلامی ایران و مالزی به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم برگزار شد.

این کارگاه تخصصی که به همت گروه فقه و حقوق و اداره‌کل ارتباطات علمی بین‌المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعه‌المصطفی العالمیه برگزار شد، از 2 تا 4 تیر ماه ادامه داشت.

در این کارگاه تخصصی 8 تن از نخبگان اقتصادی کشور مالزی از دانشگاه UITM (موسسه تحقیقاتی اندیشه و فهم اسلامی) حضور داشتند که طی آن استادان برجسته ایرانی مباحثی را پیرامون نظام اقتصادی اسلام و پیشگیری از جرائم اقتصادی، ارائه کردند.

هدف از برگزاری این کارگاه تخصصی، ارائه تجربیات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران به اقتصاددانان مالزیایی در راستای استقرار نظام اقتصاد اسلامی و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از جرائم اقتصادی در این دو کشور اسلامی ذکر شده بود.

این گزارش می‌افزاید: در نخستین روز این کارگاه، حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان، دبیر کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار به ارائه گزارشی از مصوبات کمیته فقهی این سازمان پرداخت و حجت‌الاسلام محمدنقی نظرپور، استادیار دانشگاه مفید، تحقیق خود با عنوان «بانکداری بدون ربای ایران» را ارائه کرد.

در دومین روز این مراسم، حجت‌الاسلام غلامرضا پیوندی، استاد حوزه و دانشگاه، خانم دادخدایی، استاد دانشگاه و محمدعلی حاجی ده‌آبادی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ اندیشه، به ترتیب به ارائه «جرایم اقتصادی در حقوق کیفری ایران»، «ارتباط میان فساد و جرم اقتصادی» و «پیشگیری از جرایم اقتصادی و مالی در اسلام» پرداختند.

همچنین، مهرداد مسعودی‌فر، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار به بیان «راهکارهای پیشگیری از جرایم مالی در ایران» پرداخت و حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی و شمس ناطری از استادان حوزه و دانشگاه در نوبت عصر سومین روز از این کارگاه تخصصی پیرامون مباحث اقتصادی سخن خواهند گفت.

گفتنی است، ‌گزارش کامل مباحث ارائه شده در کارگاه تخصصی نظام اقتصادی اسلام و پیشگیری از جرائم اقتصادی به زودی در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد. /920/پ203/ع

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان را تسلیت عرض می کنم
هدیه به روحش فاتحه مع الصلوات
0
0