۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۴۵۰
مدیر حوزه علمیه ماکو:

خروجی نهادهای تبلیغی قابل قبول نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ماکو گفت: ضعف در سیاستگذاری، مدیریت، نیروی انسانی، عدم خلاقیت در مخاطب شناسی و مهندسی پیام از جمله عواملی است که خروجی نهادهای تبلیغی را کم رنگ و کارکردشان را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است.
خروجی نهادهای تبلیغی قابل قبول نیست
حجت‌الاسلام ولی سید تاج‌الدینی، مدیر حوزه علمیه ماکو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی لازم بود که یک مجموعه جدید با اهداف و مسئولیت های تعریف شده امور تبلیغی و فرهنگی در کشور را هدایت کند.

وی در تشریح ارزیابی کارکرد نهادهای تبلیغی اظهار داشت: متاسفانه خروجی فعالیت نهادهای تبلیغی نسبت به آنچه که باید باشد خوب نیست یعنی با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتیم تبلیغات خیلی موفق عمل نکرده است و در آسیب شناسی این حوزه می توان به عواملی مانند ضعف در سیاستگذاری، مدیریت، نیروی انسانی، عدم خلاقیت در رسانه سازی، مخاطب شناسی و مهندسی پیام اشاره کرد.

موازی کاری مهم‌ترین مشکل کارهای فرهنگی تبلیغی است

این مقام مسؤول تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی در عرصه کارهای فرهنگی و تبلیغی موازی کاری است که منجر به هدر رفت سرمایه‌ مادی، نیروی انسانی و فرصت‌ها‌ می‌شود.

حجت الاسلام تاج الدینی راهکار برون رفت از این مشکل را ایجاد مجموعه هماهنگ کننده فعالیت های فرهنگی تبلیغی دانست و افزود: جایگاه این مجموعه تبلیغی و فرهنگی باید چنان باشد که دیگران از آن حرف شنوی داشته باشند.

نباید از حساسیت های موجود در عرصه تبلیغ دینی غافل شد

مدیر حوزه علمیه ماکو، با بیان این‌که نباید از حساسیت های کار تبلیغی غافل بود، بیان کرد: نباید اقدامی کرد که کار تبلیغی با کاستی روبه‌رو شود و یا به تعطیلی کشیده شود، و این مجموعه دارای دو بخش داخلی و بین الملل با نگاه دوراندیشانه و عالمانه باید باشد تا هم تبلیغات مسموم دشمن را خنثی کند و هم اندیشه ناب اسلامی را به در داخل و خارج کشور طنین انداز کند.

وی در رابطه با ضرورت بازنگری در اهداف و تجمیع نهادهای تبلیغی، به چهار شاخصه مهم اشاره و اضافه کرد: اولین شاخصه این است که ایران اسلامی به پاس خصلت نواندیشانه امام خمینی(ره)، نفس پاک  امام خامنه ای، و ایثار و از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران و نیز خدمت خالصانه مسؤولان و ملتی همیشه در صحنه‌های به ام القرای کشورهای اسلامی و گاهی غیر اسلامی تبدیل شده است.

اسلام‌خواهی ملت‌ها ضرورت تبلیغ دین را بیشتر می‌کند

مدیر حوزه علمیه ماکو، موج گرایش به مذهب و اسلام خواهی در جهان را دومین شاخصه ضرورت بازنگری در اهداف و تجمیع نهادهای تبلیغی عنوان کرد.

حجت الاسلام سید تاج الدینی همچنین اظهار داشت: دشمن بعد از شکست از جبهه جنگ سخت و نیمه سخت به جنگ و تهدید نرم علیه ایران اسلامی روی آورده است که یکی از عرصه های مهم جنگ نرم ، تهاجم فرهنگی ـ تبلیغی است که به اشکال مختلف پدیدار می شود.

این مقام مسؤول چهارمین شاخصه را این‌گونه تشریح کرد که ایران اسلامی به برکت منابع طبیعی، تولیدات صنعتی، پیشرفت‌های هسته ای و فناوری های نانو به درجه قابل قبول از اعتبار علمی رسیده است که می تواند با خیال راحت بودجه ای مناسب جهت کارهای فرهنگی و تبلیغی کنار بگذارد که همه این عوامل ضرورت یک مهندسی فرهنگی‌ ـ تبلیغی جامعه را ایجاب می کند و در این مهندسی باید اهداف، ارکان، رویکردها، شرح وظایف، ابزارها و عرصه های فعالیت مورد بازنگری قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه ماکو، با اشاره به ظرفیت های موجود در فضای مجازی برای گسترش و توسعه فرهنگ اسلامی‌ ـ ایرانی گفت: باید با طرح و برنامه وارد این عرصه شده و اندیشه اسلامی ناب را به بشریت عرضه کنیم./936/ت302/س
ارسال نظرات