۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۶۴۳۳
آیت الله کعبی:

دستگاه قضایی ضاربان ناهی از منکر را به سزای اعمال شان برسانند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به ضرب و شتم یک روحانی در تهران، از دستگاه های قضایی خواست هرچه سریعتر عاملان این اقدام وحشیانه را به سزای اعمال شان برسانند.
آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تهاجم و حمله وحشیانه چند نفر از اراذل و اوباش به یک روحانی را محکوم کرد.

وی از این روحانی به عنوان روحانی ایثارگر و جانبار عرصه احیای امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: اقدام این روحانی عزیز که نشانه غیرت دینی، شجاعت و فداکاری در دفاع از ناموس مردم و پاسبانی فرهنگ و ارزش های اسلامی است، مورد تقدیر و تشکر است.

آیت الله کعبی تاکید کرد: این حادثه و تهاجم وحشیانه افراد اوباش، بی بندوبار و متاثر از فرهنگ غربی و مجروح کردن روحانی فداکار، ایثارگر و جانباز مایه تاسف روحانیت و حوزه ها به ویژه مراجع عظام تقلید و علما شده است.

وی با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خواستار اهتمام بیشتر آحاد ملت و مسؤولان در این راستا شد و گفت: مسؤولان، دولتمردان و آحاد مردم متدین به عنوان یک وظیفه همگانی باید به آن توجه و همه باید از حریم عفت و باورها و ارزش های اسلامی و مقررات دینی دفاع کنند.

آیت الله کعبی بیان داشت: متاسفانه در بخشی از لایه ها بعضی از مسؤولان و متولیان در مبارزه با بی عفتی با تسامح و تساهل برخورد می کنند، در حالی که انقلاب اسلامی، انقلابی در جهت ترویج ارزش های دینی است.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری تاکید کرد: انتظار این است که جهاد فرهنگی با بُعد ترویج معروف و جلوگیری از منکرات و مبارزه با فساد توسط مسؤولان نظام و دستگاه های ذیربط جدی گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: الان وقت آن رسیده که قانون مربوط به ترویج حجاب و عفاف که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست و متاسفانه زمین مانده است، اجرا شود و نهادهای مسؤول باید با جدیت در این عرصه وارد شوند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی نیز که همواره در این راستا اقدام و تلاش کرده، باید با نهایت اقتدار، طرح امنیت اخلاقی را دنبال کند و جلوی این اقدام های هنجارشکن را بگیرد.

آیت الله کعبی گفت: قوه قضائیه قاطعانه باید با مرتکبین این کار برخورد کنند تا درس عبرتی برای سایر افراد بی بندوبار شود و نباید ساده از این مساله گذشت.

وی یادآور شد: خوشبختانه ضاربین و مهاجمان به این روحانی جانباز و فداکار دستگیر شده اند و باید هرچه سریعتر به سزای اعمال شان برسند.

گفتنی است، حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه شهید بهشتی تهران شب دوشنبه 16 خرداد هنگام بازگشت از یکی از خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در خیابان شریعتی متوجه ایجاد مزاحمت چند نفر اراذل برای یک خانم می‌شود و زمانی که قصد نجات آن خانم را داشته از سوی مزاحمان از ناحیه چشم به شدت مضروب می‌شود. /924/ت302/ج
ارسال نظرات