۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۱۹۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

رفتار امام راحل تفسیر مکتب حیات‌بخش اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) با عمل به احکام الهی حقیقت اسلام و پیام حیات بخش تشیع را تفسیر کرد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با چهاردهم خرداد مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور طلاب حوزه‌های علمیه مراغه در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در این مراسم اظهار داشت: معیار تشخیص حق و باطل ولایت فقیه است، اگر در ابتدای انقلاب شاهد کج‌روی برخی جناح ها بودیم، ناشی از آن بود که معیار را نشناخته بودند.

وی با بیان این‌که رهبری در نظام اسلامی فصل الخطاب است، گفت: با این‌که رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ضایعه بزرگی برای جهان اسلام و ایران بود، اما انتخاب رهبر معظم انقلاب توسط خبرگان رهبری جای مباهات و مسرت داشت.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که انتخاب تاریخی حضرت آیت الله خامنه ای حیرت دشمنان نظام اسلامی را واداشت، گفت: رهبر معظم انقلاب در 22 سال رهبری نظام اسلامی، در مقابل دشمنان انقلاب و کشور ایستادگی کرده و باعث خنثی شدن توطئه ها و نجات مردم از بحران ها و انحراف ها شده است.

وی تبعیت از ولایت را رمز سعادت دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) با عمل به احکام الهی حقیقت اسلام و پیام حیات بخش تشیع را تفسیر کرد، امروز نیز رهبر معظم انقلاب سکاندار کشتی انقلاب اسلامی بوده و کشور را از گزند بدخواهان اسلام و تشیع مصون نگه داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد اظهار داشت: ایمان، صبر، روشن بینی و تفکر امام راحل موجب شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه مهم‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند، گفت: امام راحل با درک جایگاه و نقش حوزه‌های علمیه، روحانیت و مراجع مبارزات انقلابی خود را از بطن این مراکز علوم دینی آغاز کردند و در نهایت انقلاب اسلامی با وحدت امام و امت به پیروزی رسید.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که جنبش اسلامی کشورهای منطقه به تأسی از انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: اکنون برخی کشورها از جمله سوریه و عراق درصدد قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی و عدم به رسمیت شناختن آن هستند، که همه به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

گفتنی است، در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) در رثای امام خمینی‌(ره) مدیحه سرایی کردند./935/پ202/س
ارسال نظرات