۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۹۲۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

صبغه دینی رویکرد همه فعالیت‌های کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی دانست و گفت: همه برنامه و فعالیت ها در کشور باید صبغه دینی و فرهنگی داشته باشد.
رییس ستاد اقامه نماز مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی مازندران، امروز در دیدار‌ مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان،‌ توجه به منویات مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ را ضروری دانست و افزود: امروز آحاد جامعه اسلامی وظیفه دارند در مسیر رهنموهای رهبر معظم انقلاب اسلامی گام بردارند.

وی، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی دانست و ‌‌با بیان این‌که همه مسائل موجود در کشور باید صبغه دینی و فرهنگی داشته باشد، افزود: امروز موفقیت در عرصه فرهنگ نیازمند توجه دقیق به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

مدیرکل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی مازندران با بیان این‌که رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره راه‌گشا بوده است، تصریح کرد: اگر همه آن رهنمودهای دلسوزانه و حکیمانه در کشور اجرایی شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی در‌ جامعه مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی اشراف کامل دارند، گفت: عملیاتی کردن ارشاد‌ها و راهنمایی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به یقین رشد و بالندگی عرصه فرهنگی کشور را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ نشان دهنده نگاه جامع و کامل ایشان به مقوله فرهنگ است، تصریح کرد: ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی با بهره‌گیری از فرهنگ دینی یکی از برنامه‌های مدیران فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به حجم تبلیغات منفی دشمنان نظام علیه باورهای دینی کشورمان اشاره کرد و گفت: امروز رسانه ها و ماهواره های بیگانه به صورت شبانه‌روزی در جهت تضعیف ارزش‌های اسلامی در کشور تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی، ترویج ارزش‌های ناب اسلامی را مهم‌ترین راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان نظام دانست و تصریح کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی به وی‍ژه متولیان عرصه دینی و فرهنگی رسالت سنگینی در جهت تعمیق ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه بر عهده دارند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: سرمایه‌گذاری در امور فرهنگی و تحقق برنامه‌های توسعه‌ای با جهت‌گیری پیشرفت و عدالت به‌ویژه در عرصه کتابخانه‌های عمومی، منتج به شکوفایی مطالعه مفید و تحول در رویکرد آحاد جامعه به کتاب، تولید فکر و اندیشه می‌شود.

مدیر‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر ضرورت افزایش بصیرت و گسترش جریان دانایی محوری، کتابخانه‌های عمومی را مرکز تمدن و فرهنگ عنوان کرد و خواستار توجه جدی دولت و ملت به رفع مشکلات کمبود کتابخانه‌های عمومی و برآورده ساختن منویات مقام معظم رهبری در افق ایران 1404 شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی و با تاکید بر توجه به ‌جهاد اقتصادی در حوزه‌های فرهنگی بیان داشت: در چند جمله نمی‌توان راهکارهای مطلوب قرار گرفتن در مسیر جهاد اقتصادی در حوزه کتاب را تشریح کرد؛ اما به یقین در این زمینه با فرهنگ‌سازی برای مطالعه عمومی میتوان در زمینه اقتصادی حوزه کتاب نیز موفق عمل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تصریح کرد: اگر کسی خود را موظف بداند همانند اقامه نماز ‌به مطالعه نیز بپردازد، وضعیت نشر کشور نیز روند مطلوبی را دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این دیدار گسترش کتابخانه‌های استاندارد، مشارکت ادارات و رفع کمبودهای کتابخانه‌های عمومی به‌ویژه در دو حوزه فضا و منابع را از سیاست‌های اصلی این اداره کل برشمرد و بر مشارکت هر چه بیشتر اداره کل ارشاد تاکید کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات