۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۴۷۰۵
امام جمعه قم:

طلاب از اولویت سنجی غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم در درس اخلاق توصیه کرد: در انجام کارها از اولویت سنجی و رضایت خداوند غافل نشوید.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم، امروز در جمع روحانیان و طلاب سطح مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به این فراز «وبعملی الی احسن الاعمال» دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه گفت: از این کلام فهمیده می شود که اعمال انسان ها در یک مرتبه نیست.

وی با بیان این که بعد از شناخت و ایمان به آن شناخت عمل صورت می گیرد، ابراز داشت: عملی نزد خداوند متعال مطلوب است که بر اساس شرع صورت بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: کسب برخی قدرت ها از طریق غیر شرعی و تمسک به ریاضت های باطل مانند آلوده ساختن قرآن هیچ گاه مورد تایید شارع نخواهد بود.

وی با اشاره به این که توجه به اولویت ها در کارها لازم است، خاطرنشان کرد: برخی اعمال فی حد نفسه مطلوب است لکن در مقابل عمل دیگر احسن نیست، بنابراین نباید از این اولویت سنجی ها غافل شد.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که برای رسیدن به احسن عمل مراقبت از سه مرحله قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل لازم است، اظهار داشت: در این سه مرحله اخلاص، پرهیز از کبر و جاندادن غیر از خداوند در نیت شرط است.

وی با اشاره به این که برخی از افراد با اخلاص وارد به میدان عمل می شوند و برای خدمت به مردم پا به عرصه طلبگی یا مسایل اجتماعی می گذارند، اظهار داشت: متاستفانه در بین عمل از مسیر اصلی خارج می شوند و بجای خداوند برای رضایت دیگران کاری را انجام می دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که طبق روایات مراقبت در مرحله سوم سخت تر از مراحل قبلی است، گفت: برخی ها با به رخ کشیدن عمل احسن خود یا گناه جایگاه عملشان را کاهش یا ابطال می کنند./921/پ202/ص
ارسال نظرات