۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۴۶۸
معاون ستاد کل نیروهای مسلح:

باید از ولایت فقیه تا آخرین نفس دفاع کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشور اظهار داشت: امروز مهمترین هدف دشمن، تضعیف ولایت فقیه است و نوک پیکان هجمه آنان به سمت ولایت فقیه نشانه رفته است، در چنین شرایطی باید از ولایت فقیه تا آخرین نفس دفاع کرد.
سردار اسدي، معاون ستاد کل نيروهاي مسلح
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار محمدجعفر اسدی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشو، پیش از ظهر امروز در یادواره 316 شهید آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان اظهار داشت: دوران دفاع مقدس تاریخ بسیار درخشانی برای کشور است که ثبت و ماندگار شده است و به هیچ وجه از صفحه تاریخ کشور پاک نمی‌شود؛ همان‌گونه که واقعه عاشورا در تاریخ ثبت شده است، دوران دفاع مقدس هم ثبت و ماندگار شده است.

وی افزود: حال باید این سوال را مطرح کرد که اکنون وظیفه ملت که بازماندگان دفاع مقدس هستند، چیست؟ می‌توان تنها به کلی‌گویی و تعریف اکتفا کرد که نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود؛ بلکه لازم است در واقعه دفاع مقدس عمقی‌نگر شده و از آن درس گرفته شود و برای آینده کشور از آن تجربه‌ها استفاده کرد.

سردار اسدی ادامه داد: پس از آنکه انقلاب اسلامی در پایان سال 57 به پیروزی رسید، بلافاصله هجمه‌هایی بر علیه این انقلاب آغاز شد و استکبار قصد داشت موجب شود انقلاب به هدف خود نرسد؛ انقلاب اسلامی هنوز بیست ماهه نشده بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و عراق با دوازده لشکر تا دندان مسلح، بر علیه کشور هجوم می‌آورد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشور خاطرنشان کرد: در آن روزهای ابتدایی جنگ، عراق با 12 لشکر از یازده محور به سمت کشور هجوم می‌آورد و این در حالی بود که تجهیزات و امکانات ما بسیار اندک بود. در روزهای پایانی جنگ هم عراق 52 لشکر داشت، ولی به دلیل ایمان رزمندگان، پیروزی نایل شد.

وی ادامه داد: استکبار در شرق و غرب تجهیزات مختلفی را در اختیار عراقی‌ها قرار می‌داد و همه گمرک‌های منطقه در اختیار عراق بودند؛ امکاناتی که در آن زمان در اختیار عراق بود، برای ده بار اشغال کشور کافی بود، و این در حالی است که رزمندگان با امکانات اندک در برابر این نیروها ایستادگی کردند و در اوج مظلومیت جنگیدند.

سردار اسدی با اشاره به تلاش نیروهای آماد و پشتیبانی در دوران جنگ تحمیلی، گفت: امروز خوزستانی‌ها سرشان را بالا می‌گیرند و با افتخار می‌گویند اهل خوزستان هستیم؛ خوزستانی‌ها هم خودشان در جبهه‌ها بودند و هم زن و بچه‌شان در شهرها زیر آتش دشمن بود، ولی به لطف خدا این جنگ برای کشور عزت و شرافت به همراه داشت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشور با نقل‌قولی از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه « ما در جنگ انقلابمان را به جهان صادر کردیم و ابهت هر دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم»، افزود: جنگ دارای ابعاد مختلف نظامی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و اگر امروز با جنبه نظامی جنگ مواجه نیستیم، ولی دشمن در ابعاد مختلف در حال هجمه به کشور است. با وجود تعداد زیادی ماهواره و رسانه‌های مختلف دشمن در حال جنگ فرهنگی علیه کشور است.

وی تصریح کرد: جنگ هنوز تمام نشده است و دشمن در ابعاد مختلف در حال هجوم به کشور است. با وجود این، حساب و کتاب که می‌کنند متوجه می‌شوند که ایران با دیگر کشورها متفاوت است و علاوه بر وسعت زیاد، مردم این کشور هم با دیگر کشورها متفاوتند. به عنوان مثال اگر خوزستان مورد هجمه قرار گیرد، از خراسان تا آذربایجان به کمک می‌شتابند و دفاع می‌کنند.

سردار اسدی با بیان اینکه اردوکشی آمریکا به خلیج فارس این کشور را بیچاره کرده است، خاطرنشان کرد: زمانی که پنتاگون طرح حمله به عراق را ارائه کرد، قرار بود شش ماهه از دمشق تا تهران را اشغال کند و تعداد کشته‌های آمریکایی هم از 100 نفر بیشتر نشود؛ اکنون با گذشت حدود ده سال، حتی در عراق هم موفق نشده و کاری از پیش نبرده و بر اساس اعلام رسمی، بیش از پنج هزار آمریکایی در این جنگ کشته شده‌اند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشور در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: مستکبران و دشمنان نظام اسلامی قصد داشتند حیات انقلاب را بگیرند، به لطف خدا امروز انقلاب اسلامی دارد حیات آنها را می‌گیرد و این انقلاب حتی در قلب اروپا هم جای خود را پیدا کرده است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف ولایت فقیه، اظهار داشت: امروز نوک همه پیکان‌های دشمن به سمت ولایت فقیه است، زیرا می‌دانند به برکت وجود ولایت فقیه است که تا به امروز شرافت ما حفظ شده است؛ در چنین شرایطی وظیفه همگان این است که به خاطر خون شهدا، تا آخرین نفس باید از ولایت فقیه دفاع کنند.

سردار اسدی درباره وضعیت نیروهای مسلح کشور گفت: امروز به لطف خدا شرایط نیروهای مسلح، از ارتش گرفته تا سپاه و نیروی انتظامی و بسیج، خوب و مطلوب است؛ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز روی پای خود ایستاده‌اند و فعالیت‌های بزرگی انجام می‌دهند؛ این در حالی است که اگرچه آمریکایی‌ها پس از جنگ جهانی دوم اوج گرفتند، ولی امروز رو به افول هستند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشور با بیان این که برخی تنها به ریزش‌های انقلاب توجه می‌کنند و برخی تنها به رویش‌ها اظهار داشت: این در حالی است که هم ریزش داریم و هم رویش و در کل وضعیت مطلوب است، زیرا ملت و دولت زیر چتر ولایت فقیه است.

وی در پایان با بیان این که تا زمانی که مردم زیر چتر ولایت فقیه هستند مشکلی ندارند، گفت: در زمان تعویض بنی‌صدر با وجود 11 میلیون رایی که داشت، به اندازه تعویض یک کدخدا هم در کشور مشکل ایجاد نشد، زیرا مردم پیرو ولایت فقیه هستند. همه ما باید پیرو ولایت فقیه باشیم و تا زمانی که ولایت فقیه و خانواده شهدا هستند، جای نگرانی نیست./9455/پ202/ص
ارسال نظرات