۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۵۶۴
تجمع «قولنا و العمل» لبنان:

علمای اهل سنت کشتار مردم بی دفاع بحرین و تخریب مساجد را تحریم کنند

خبرگزاری رسا ـ تجمع «قولنا والعمل» لبنان علمای مسلمان به ویژه علمای اهل سنت را به صدور فتوا و تحریم کشتار مردم بی گناه، تخریب مساجد و هتک حرمت قرآن مجید در بحرین فراخواند.
شيخ احمد قطان
به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع «قولنا والعمل» لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای پس از گردهمایی ماهیانه خود در مقر اصلی این جمعیت در منطقه «بر الیاس» بیروت به ریاست شیخ احمد قطان، کشتار بی گناهان و جنایت های وحشیانه به دست نظام حاکم در لیبی را محکوم کرد و از سوی دیگر، برقراری صلح و سازش میان دو جنبش فتح و حماس را به ملت فلسطین تبریک گفت واین اقدام فرخنده را موجب تقویت ملی فلسطینی ها برای رویارویی با رژیم خودکامه صهیونیستی دانست.

این تجمع علمای اهل سنت لبنان تهاجم جهانی غرض ورزانه علیه سوریه را برآمده از موضع ملی این کشور در حمایت از جنبش های مقاومت در منطقه به ویژه در فلسطین اشغالی و لبنان دانست و کشتار نیروهای امنیتی و مردم بی گناه این کشور و نیز دسیسه چینی سیاسی و رسانه ای گروه 14 مارس لبنان علیه سوریه را محکوم کرد و دستگاه قضایی لبنان را به پیگیری و محاکمه این دسیسه چینان فراخواند.

اعضای این تجمع با ابراز شگفتی خود نسبت به سکوت کامل محافل سیاسی و رسانه های خارجی در خصوص جنایت های خونین آل خلیفه علیه ملت مظلوم بحرین، تخریب مساجد، قرآن سوزی و صدور احکام اعدام را اوامری آمریکایی ـ صهیونیستی در پوششی عربی دانستند و نیروهای سپر جزیره را به عقب نشینی هرچه سریعتر برای حفظ وحدت ملی و اسلامی فرخواندند.

این تجمع در پایان علمای مسلمان به ویژه علمای اهل سنت را به تلاش برای یکپارچه ساختن صفوف مسلمانان و دوری از هرگونه تحریک مذهبی فراخواند و از آنها خواست با صدور فتوا هرگونه کشتار مردم بی گناه، تخریب مساجد و یا هتک حرمت قرآن مجید را در بحرین تحریم کنند.

گفتنی است که دادگاه نظامی بحرین روز پنجشنبه گذشته پس از محکوم کردن چند معترض بحرینی به قتل دو پلیس در جریان تظاهرات ضد‌دولتی در ماه گذشته، برای 4 نفر از آنها حکم اعدام صادر کرد و 3 نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.

بحرین از 14 فوریه گذشته صحنه اعتراضات مردمی علیه نظام حاکم و اعمال تبعیض های مذهبی علیه اکثریت شیعه است و در جریان این اعتراضات، خاندان حاکم ضمن فراخواندن نیروهایی از دو کشور امارات متحده عربی و عربستان سعودی، بیش از 35 نفر را کشتند و ده ها نفر دیگر را زخمی کردند و بیش از یک هزار نفر را بازداشت کردند که در این میان، بیش از500 نفر همچنان در بازداشت به سر می برند و حدود 40 نفر از آنان زن هستند./981/ب902/گ
ارسال نظرات