۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۲۰۸
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

حوزه های علمیه و دانشگاه ها مرکز اندیشه و تامین نیازهای اساسی جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، نقش مؤثر حوزه های علمیه و دانشگاه ها در پیشرفت انقلاب اسلامی ایران را غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها مرکز اندیشه، تحقق، جهت دهی و تأمین نیازهای اساسی کشور هستند و جایگاه رفیعی در جمهوری اسلامی دارند.
حجت الاسلام عظيمي مسوول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد صادق عظیمی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، عصر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان، در سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه شهید چمران، اظهار داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها مرکز اندیشه، تحقق، جهت دهی و تأمین نیازهای اساسی کشور هستند و جایگاه رفیعی در جمهوری اسلامی دارند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه سخنان خود، نقش مؤثر حوزه های علمیه و دانشگاه ها در پیشرفت انقلاب اسلامی ایران را غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: این دو نهاد همواره در راه تعالی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه خیزش و بیداری اسلامی نوید دهنده رسالتی سنگین برای ماست، بیان کرد: تکریم اساتید و برگزاری همایش های تخصص در حوزه انقلاب اسلامی، ایجاد ارتباط عمیق میان حوزه و دانشگاه ها، تبین ابعاد گوناگون شخصیت امام به عنوان شخصیت محوری انقلاب و نقش مؤثر ولایت فقیه مقابله با مظاهر ناهنجاری و حضور دانشجویان در مراسم های معنوی از جمله برنامه های پیشنهادی برای ارتقای سطح فرهنگی در دانشگاه ها است.

یکی از دغدغه های دولت توجه به مسایل فرهنگی است

حسن مروتی، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، نیز در این نشست، یکی از دغدغه های دولت توجه به مسایل فرهنگی است، گفت: سیاست جدید وزارت علوم ایجاد هماهنگی در زمینه های مختلف می باشد.

وی افزود: سال گذشته بخش‌نامه‌ای در خصوص آمایش آموزش عالی ابلاغ شد تا با یک هماهنگی مناسب در آموزش عالی استان، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بتوانند با یک هدف مشخص با توجه به نیازهای استان، برنامه‌ریزی کنند و از اتلاف انرژی در این زمینه جلوگیری شود.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: سال گذشته دانشگاه شهید چمران اهواز با همت همه دوستان و برنامه ریزی های صورت گرفته رتبه نخست کشور را در برگزاری برنامه های هفته پژوهش از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه 212 هزار دانشجو در دانشگاه های استان در حال تحصیل هستند، ادامه داد: استان خوزستان به لحاظ تعداد دانشجویان در حال تحصیل در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها، جزو استان های اول کشور است که باید از این ظرفیت و پتانسیل عظیم بهترین بهره را برد.

مروتی انقلاب ایران را یک انقلاب فرهنگی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه دغدغه‌ها در بحث دانشجویی و آموزش عالی با در برخی موارد با دیگر بخش‌ها شباهت‌ دارد، امیدواریم با تشکیل نخستین جلسه این شورا، بتوانیم برخی از آنها را با هماهنگی هم حل کرده و سطح فرهنگی جامعه دانشگاهی و آموزش عالی استان را ارتقا دهیم.

دانشگاه ها الگوی جامعه هستند

در ادامه این نشست کریم حسینی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان، نیز دانشگاه ها را الگویی برای تمام جامعه دانست و یاد آور شد: پس از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی، باید از مطالعه و پژوهش در زمینه فرهنگی عبور و وارد مرحله اجرایی شویم.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان، با تأکید بر استفاده از معلومات دانشجویان جدیدالورود، خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده از این معلومات باید نسبت به حفظ و ارتقای آنها نیز کوشا باشیم.

حسینی اداذعان داشت: نباید از نقش انکار ناپذیر اساتید در انتقال فرهنگ صحیح غافل شد به همین دلیل اساتید باید در کلاس ها توجه بیشتری در گفتار خود داشته باشند.

تیر اندیشه های امام خمینی (ره) سینه استکبار را شکافت

همچنین علیرضا مخبر دزفولی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، در این نشست اظهار داشت: شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان، می تواند اهداف کلان فرهنگی کشور را پیگیری کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، اضافه کرد: در مسائل فرهنگی و در راهی که پیش رو داریم بحث جهاد فرهنگی در جهاد اقتصادی مطرح است؛ انسجام، اخلاص، در کنار هم قرار گرفتن و جنگیدن با دشمن واحد از مشخصات جهاد می باشد.

مخبر دزفولی، با بیان اینکه پایگاه مستحکم آمریکا در خاورمیانه با انقلاب ایران از دست رفت، اذعان داشت: با این انقلاب ثابت شد که می توان مستقل بود و به شرق و غرب "نه" گفت و در ابعاد مختلف علمی، سیاسی و پژوهشی حرفی برای گفتن داشت.

وی بیان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی ما با اهداف استکباری متفاوت است مگر اینکه ماهیت یکی از این دو سو تغییر کند؛ چند سال قبل رهبر معظم انقلاب بحث تهاجم فرهنگی را متذکر شدند که در آن زمان طرح چنین موضوعی را دشمن تراشی می دانستند در حالی که هم اکنون کند ذهن ترین آدم ها که آشنایی کمی با مسائل فرهنگی دارند می توانند شهادت دهند که تهاجم فرهنگی در کشور ما به شکل بدی وجود دارد.

وی با بیان این که دشمن به صورت هدفمند در حال نشان دادن ماهیت و هویت خود است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم با تفرقه در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و از حقمان دفاع کنیم شکست خواهیم خورد در حالی که به شهادت خیزش کنندگان منطقه، ما ظرفیت دفاع مستحکم را داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان داشت: تیری که در سال 42 از اندیشه های امام رها شد و با تدبیر رهبر معظم انقلاب شتاب یافت پس از 50 سال سینه استکبار را شکافته و مقدمات ظهور امام زمان(عج) را مهیا می سازد./9455/پ201/ص
ارسال نظرات