۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۰۳۵۰
عضو شورای عالی حوزه:

همه مراجع تقلید حامی و پشتیبان نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پرهیز از تندروی و اهانت به افراد، گفت: مراجع همواره مدافع نظام و آرمان های امام و نظام بوده اند و تاکیده کرده اند هرگونه حرکتی که باعث ضربه خوردن به جایگاه ولایت فقیه و انقلاب باشد درست و جایز نیست.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين 1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری و توصیه های ایشان به بزرگان مبنی بر عدم تاثیرپذیری از اخبار کذب، تاکید کرد: بزرگان، اساتید، بزرگان و مراجع جایگاه ویژه خود را در بعد علمی و دینی دارند و باید شان، مقام و موقعیت خود را در جامعه داشته باشند.

وی گفت: بخشی از این مهم همان گونه در اشارات رهبری بود، مربوط به خود این بزرگان است که اطلاعاتی که بدست می آوردند، حساب شده و دقیق و از کانال های مختلف باشد.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: اطلاعاتی که به دست این بزرگواران می رسد بر اساس آن موضع می گیرند باید آن را از کانال های مختلف بررسی کنند، تا هم اطمینان خودشان بیشتر شود و هم مواضعی که می گیرند مستحکم و غیر قابل مناقشه باشد به نحوی که موجب تقویت اسلام، نظام و جایگاه روحانیت و مرجعیت باشد. 

وی با اشاره به توصیه های رهبر انقلاب به نسل جوان مبنی بر پرهیز از هتاکی و اهانت به افراد و اشخاص، ادامه داد: جوانان عاشق نظام برای حفظ جایگاه دین، مرجعیت و نظام حتما باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرعی و اصلی کردن امور توجه کنند تا مواضع شان اسلام پسند باشد و از اهانت، توهین، هتاکی و تهمت پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: این افراد باید در بیان و عکس العمل شان متانت اسلامی را حفظ کنند و در عین حال به وظیفه و رسالت خود عمل و از نظام اسلامی، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری دفاع ایجاد تنش و عوارض و حراست کنند.

مراجع تقلید تضعیف ولایت فقیه و انقلاب را جایز نمی دانند

وی در ادامه تصریح کرد: بحمدلله ما در شرایطی هستیم که مراجع همواره مدافع نظام و آرمان های امام و نظام بوده اند و تاکیده کرده اند هرگونه حرکتی که باعث ضربه خوردن به جایگاه ولایت فقیه و انقلاب باشد درست و جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: در هیچ نظام و کشوری مسؤولانی با این پاکی، صفا و انگیزه دینی وجود ندارد، به ویژه مقام معظم رهبری که مجتهدی بصیر، خبیر و شجاع هستند که جز برای اسلامی قلب شان نمی تپد.

وی ابراز داشت: ما باید مراقب باشیم به گونه ای سخن نگوییم و رفتار نکنیم که سوژه برای دشمنان ایجاد کند و همه باید قدردان انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و نعمت رهبری باشیم.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مراجع در چارچوبه نظام اسلامی سخن می گویند و دغدغه اسلام و نظام دارند، تاکید کرد: رعایت این دو اصل چه از ناحیه اظهار نظر دقیق بزرگان و متانت علاقه مندان به نظام و رهبری بسیار مهم است.

عمل به فرمایشات رهبری تیری در چشم کینه توزان نظام است

وی افزود: در هردو اصل اگر فرمایشات گرانبهای رهبر معظم انقلاب اسلامی رعایت شود هم به نفع مرجعیت هم به نفع نظام و هم تیری در چشم دشمنان و کینه توزان نظام اسلامی خواهد بود.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با تاکید بر اینکه همه باید تابع فرمایش رهبر انقلاب باشیم، یادآور شد: مراجع عظام همگی حامی و پشتیبان نظام اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: ادامه و بقای نظام اسلامی در سایه پرتو ولایت فقیه است و اگر به نظام آسیبی وارد شود به اصل دین و مکتب اهل بیت(ع) آسیب وارد خواهد شد.

مجموعه دولت دغدغه اسلام و پیاده کردن معارف اهل بیت(ع) را دارند

وی افزود: البته این مساله به معنای عدم نقص دستگاه های دولتی و نهادها نیست، جامعه بشری نقص دارد، منتهی باید جهت گیری کلی برای تقویت نظام و اسلام باشد و احساس ما این است که مجموعه دولت دغدغه اسلام و پیاده کردن مکتب اهل بیت(ع) و آرمان های حضرت امام را دارند.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: خطاها را می شود با تذکر و درخواست اطلاع رسانی و پاسخگویی مناسب حل و به بهترین شکل ممکن از انقلاب اسلامی دفاع و حراست کرد. /924/ت301/ص
ارسال نظرات