۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۵۵۸۲۹

گزارشی از همایش ائمه جماعات استان قم

گزارشی از همایش ائمه جماعات استان قم
همایش ائمه جماعات استان قم صبح امروز با حضور مبلغین، روحانیون و مسئولان استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش ائمه جماعات استان قم صبح امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور مبلغان، روحانیون و مسئولان استان قم برگزار شد.

مهم ترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی

در این همایش حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در تابستان سال گذشته ۳۵۰ کانون فرهنگی در مساجد استان قم فعالیت داشتند، گفت: حدود ۱۴ هزار نوجوان با این مساجد در ارتباط بودند و ۳۰۰ مربی به تعلیم و تربیت مشغول بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نوسازی شبکه امامت، جوان سازی مخاطبان مساجد، اجتماعی سازی مساجد، تکمیل و تجهیز مساجد مناطق محرومی که مردم توانایی احیای مسجد ندارند را از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار داشت: احیا واحد خواهران مساجد و احیا نهاد معین الامام در مساجد که سیره علما قدیم بوده است از کار‌های لازم است که باید پیگیری شود.

نهاد‌های مدرسه و مسجد با هماهنگی بیشتری عمل کنند

همچنین علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این همایش با اشاره به اینکه نهاد‌های مدرسه و مسجد باید بیشتر هماهنگ عمل کنند، اظهار داشت: مدرسه و امکانات درسی بسیار مهم هستند ولی عاملی که همه اینها را پوشش می‌دهد معلم است و باید کمک شود که جایگاه و هویت معلم ارتقاء پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه معضلی بنام حریم شکنی معلم و شاگرد در مدرسه شکل گرفته است، افزود: تقاضا می‌شود که ائمه جماعات در مساجد بخشی از صحبت‌های خود را به ارزش علم و عالم اختصاص دهند و از معلمانی که در مسجد حضور پیدا می‌کنند تجلیل معنوی شود و معلمینی که در مسجد حضور پیدا می‌کنند زمانی را به حل مشکلات درسی نوجوانان در مسجد اختصاص دهند.

طوفان الاقصی تمام معادلات صهیونست‌ها را برهم زد

حجت الاسلام ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن بیان اینکه رژیم صهیونیستی به مثابه غده سرطانی تهدیدی برای همه بشریت است، ابراز کرد: اسرائیل کلب معلَّم صهیونیسم جهانی است؛ پایه صهیونیست‌ها بیش از آنکه از یهودیت باشد در مسیحیت شکل گرفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معامله قرنی که ترامپ طراحی آن را داشت معادل ۱۰ سال بودجه ایران است، تصریح کرد: آمریکا به دنبال عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل بود و قبل از عملیات طوفان الاقصی مسابقه عادی سازی بین کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل بود و طوفان الاقصی تمام معادلات صهیونست‌ها را برهم زد.

ائمه جماعات اخلاص در عمل را سرلوحه کار‌های خود قرار دهند

حجت الاسلام غروی امام جمعه سلفچگان در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه ائمه جماعات اگر اخلاص در عمل را سرلوحه کار‌های خود قرار دهند جوانان و نوجوانان ناخواسته جذب آنها می‌شوند، گفت: ائمه جماعات نقش راهبری مردم را برعهده دارند و اگر اخلاصی در کار‌های ائمه جماعات نباشد آن اتفاقی که باید بیفتند اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه سلفچگان با بیان اینکه هیچ گاه خداوند زمین را بدون صاحب نگذاشته است، افزود: با درگذشت عالمان دینی هدایت دینی مردم بر زمین نمی‌ماند و مبلغین دینی باید تلاش کنند که به تکلیف و وظیفه خود عمل کنند.

ارسال نظرات