۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۵۵۳۲۳
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تبیین کرد؛

فضیلت های ذکر صلوات و قرائت سوره واقعه

فضیلت های ذکر صلوات و قرائت سوره واقعه
استاد حوزه با بیان اینکه ذکر صلوات، توحید، نبوت، امامت و معاد است، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند کسی که سوره واقعه را تلاوت کند با امیرمومنان(ع) در بهشت همنشین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد پنحشنبه شب در مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع که در آستان مقدس علی ابن باقر (ع) از سوی هیات یاوران مهدی (عج) کاشان برگزار شد، گفت: بهترین ذکر و دعا صلوات است.

وی با بیان اینکه ذکر صلوات، توحید، نبوت، امامت و معاد است، افزود: ذکر صلوات در همه ایام به ویژه از ظهر پنجشنبه تا غروب روز جمعه از بهترین ذکر‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه مرحوم دولابی استغفار و ذکر صلوات را بسیار توصیه می‌کرد، اظهار داشت: هیچ ذکری زیباتر، قشنگ تر، جامع تر و کامل‌تر از ذکر صلوات نیست. 

استاد حوزه ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید، در شب و روز جمعه هیج عملی برتر و افضل‌تر از ذکر صلوات بر محمد و آل محمد نیست.

وی با بیان اینکه هرشب تلاوت سوره واقعه مستحب است، اما تلاوت این سوره شب جمعه ویژه است، گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید کسی که هر شب جمعه سوره واقعه را تلاوت کند خدا او را دوست دارد و محبوب خدا است و اگر گناه کند موفق به توبه و بازگشت می‌شود و خدا او را رها نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: کسی که سوره واقعه هر شب جمعه می‌خواند علاوه بر اینکه خدا او را دوست دارد، بندگان خدا هم او را دوست دارند و محبوب دل‌ها می‌شود و خدا فقر و فلاکت و بلا‌ها و آسیب‌ها را از او دور می‌کند و رزق او را زیاد می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند به برکت تلاوت سوره واقعه آفات و آسیب و گرفتاری‌ها را برطرف و رزق و روزی انسان را که شامل خیر دنیا و آخرت و پول و سلامتی، امنیت و آرامش، آسایش و علم، فن و آگاهی و عقل است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید کسی که سوره واقعه را تلاوت کند با امیرمومنان (ع) در بهشت همنشین می‌شود و این فضیلت بزرگی است که تمام انبیاء الهی دوست دارند در بهشت با امیرمومنان (ع) همنشین باشند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: امیرمومنان (ع) شخصیتی است که شب معراج وقتی پیامبراکرم (ص) با امیرمومنان (ع) ملاقات کرد به اندازه‌ای به خدا نزدیک شد که هیچ کسی به غیر از خدا در آن لحظه حضور نداشت و او و خدا تنها بودند.

وی با بیان اینکه ملاقات در معراج بالاترین ملاقات و مخصوص پیامبر است، افزود: خداوند در معراج به پیامبرمی فرماید، در عالم چه کسی را از همه بیشتر دوست داری، پیامبر ادب می‌کند و می‌فرماید هرکس که تو او را از همه بیشتر دوست داری، خداوند می‌فرماید من امیرمومنان (ع) را ازهمه بیشتر دوست دارم و پیامبر نیز همین جمله تکرار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: امیرمومنان (ع) کسی است که حضرت زهرا (س) صدیقه خدا و محور انبیاء و اولیاء خود و فرزندان خود را فدای حضرت و فدایی امیرمومنان (ع) کرد.

وی در ادامه به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع اشاره کرد و با اشاره به اینکه مسجد پیامبر، حرم پیامبر و حرم اهل بیت (ع) و حرم امامزادگان و مساجد خانه‌های خدا روی زمین هستند گفت: امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) یک امامزاده بین المللی است که زائرانی از کشور‌های مختلف دنیا دارد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در منطقه کاشان امامزاده ای مانند علی ابن امام محمد باقر (ع) به عنوان فرزند بلافصل امام، نایب خاص امام، عالم، مجاهد و شهید و دارای کرامات به این بزرگواری ندارد که بعد از هزار سال پیکر مطهر ایشان سالم است.

وی ادامه داد: عالمان برجسته و اساتید و بزرگان دین به زیارت امام زاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) به کربلای ایران مشهد اردهال می‌آیند، چرا که بعد از مسجد الحرام، مسجد النبی، قبر پیامبر و امامان، خدا بیوت‌هایی را قرار داده تا در آن عبادت شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: تخریب قبور ائمه بقیع که محل عبادت و زیارت است جنایت بزرگی است که آن را با خاک یکسان کردند و امروز اجازه خواندن یک زیارت نامه داده نمی‌شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مسلک پوشالی وهابیت، بدعت‌های زیادی دارد که یکی از آنها زیارت امامان را کفر می‌دانند.

وی یادآور شد: اگر به وهابیت فرصت داده شود تمام زیارتگاه‌ها را با خاک یکسان می‌کند تا نور اهل بیت (ع) را خاموش کنند در حالیکه هیچ قدرتی توان این را ندارد که بخواهد نور اهل بیت (ع) را خاموش کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات