۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۵۵۰۷۲
آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد؛

لزوم مطالبه گری فعالانه مسائل «حقوق بشری» از دشمنان

لزوم مطالبه گری فعالانه مسائل «حقوق بشری» از دشمنان
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروزه «حقوق بشر» کلمه جذابی است که دشمنان در این زمینه بسیار مدعی هستند، بر لزوم پاسخگویی فعال و مطالبه گری غیرمنفعلانه از دشمنان در مسئله حقوق بشری تأکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم رونمایی از سه اثر جدید مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه با اشاره به دستاوردهای این مرکز ابراز داشت: از زمان آغاز فعالیت، این مرکز تاکنون رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

وی با تأکید بر لزوم معرفی این دستاوردها به جامعه اظهار داشت: متأسفانه حجم بالای فعالیت‌های انجام شده در خود حوزه علمیه هم ناشناخته است و این نشان دهنده لزوم تقویت بُعد اطلاع رسانی است. بنده اعتقاد دارم که خلأ اطلاع رسانی وجود دارد. هم در سطح طلاب و هم در سطح اساتید و بزرگان حوزه، لذا تبلیغات و معرفی لازم است و تبلیغات هیچ گاه هزینه نیست.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پاسخگویی فعال و مطالبه گری از دشمنان تأکید کرد و بیان داشت: دو نکته حائز اهمیت است. یکی رصد شبهات در فضاهای مختلف اعم از مجازی و حقیقی و پاسخ به آن‌ها و دوم، رصد ضعف‌های دشمنان و مطالبه گری از آن‌ها در این موارد.

امام جمعه قم مسئله «حقوق بشر» را یکی از مسائل قابل مطالبه از دشمنان عنوان کرد و افزود: امروزه کلمه «حقوق بشر» کلمه جذابی است که دشمنان در آن زمینه بسیار مدعی هستند، لذا باید در امثال این موضوعات برخورد فعال داشته باشیم نه اینکه همیشه در موضع انفعال باشیم.

وی علت مطرح شدن شبهات را عدم آگاهی افراد دانست و خاطرنشان کرد: نوع شبهات به خاطر کم اطلاعی یا بی‌اطلاعی افراد نسبت به یک مسئله است؛ لذا باید بخشی از کار شما تبیین مبانی دینی و اعتقادی برای مردم در قالب ابزار روز باشد تا آشنائی با این مبانی از اساس مانع بروز برخی شبهات شود؛ البته در پاره‌ای از موارد ایجاد شبهه بر اساس طراحی و نقشه است نه از سر ناآگاهی.

اهتمام شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نسبت به مرکز پاسخگویی به شبهات

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نسبت به مرکز پاسخگویی به شبهات اهتمام دارند و اعتقاد داریم که این مرکز پناهگاه امنی است که افراد می‌توانند به آن مراجعه کنند و بدینوسیله نیازهای آنان برطرف شوند.

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت نحوه مواجهه با شبهه، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی نحوه پاسخگویی به شبهات برای طلاب شد و اظهار کرد: امیدواریم خداوند در ادامه توفیقات بیشتری به شما عنایت فرماید.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر پورامینی، رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه، گزارش مبسوطی از فعالیت‌های این مرکز در حیطه‌های مختلف ارائه کرد.

میزهای تخصصی شبهه محور، فصلنامه پاسخ، ماهنامه شبهات، گزارش‌های تحلیلی رصد شبهات، پاسخکده‌های دینی، مدارس شبهه پژوهی، دوره‌های آموزشی شبهه شناسی و پاسخگویی، نشست‌های علمی، ویکی پاسخ، کارگروه پاسخگویی سریع به شبهات، تلویزیون اینترنتی پاسخ و ویژه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی از جمله سرفصل‌های این گزارش بود.

ارسال نظرات