۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۵۵۰۳۷
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

هم افزایی حوزه های علمیه شیعی از دغدغه‌های مهم حوزه علمیه قم

هم افزایی حوزه های علمیه شیعی از دغدغه‌های مهم حوزه علمیه قم
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه حوزه امروز و در عصر حاضر، حوزه ای پاسخگو و مطالبه‌گر است، گفت: ما برای تحقق این مهم اقدام به طراحی و عملیاتی‌سازی رشته‌های متنوع و متناظر با نیازهای جامعه بشری را کرده ایم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در دیدار نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان ضمن تبریک علمیات افتخار آفرین "وعده صادق"، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با همکاری حزب الله قهرمان مبداء بسیاری از تحولات در جهان اسلام است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به عملیات غرورآفرین «وعده صادق» گفت: جمهوری اسلامی ایران در هر حالی پایبند به مبانی دینی و معاهدات بین‌المللی است، اما تعرض به تمامیت ارضی خط قرمزش است.

وی به نگاه تمدن ساز و جهانی حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: امروز حوزه علمیه با بهره مندی نظام رشته‌های آموزشی و ده‌ها رشته علمی و دانشی، پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی و حتی فراتر از آن است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: به عنوان حوزه علمیه می بایست با حوزه های علمیه جهان اسلام به ویژه لبنان نهایت تعامل و همکاری را داشته باشیم.

آیت الله اعرافی بیان کرد: حوزه امروز و در عصر حاضر، حوزه ای پاسخگو و مطالبه‌گر است و ما برای تحقق این مهم اقدام به طراحی و عملیاتی سازی رشته های متنوع و متناظر با نیازهای جامعه بشری را کرده ایم.

مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: امروز نزدیکی و هم افزایی حوزه های علمیه شیعی یکی از دغدغه‌های حوزه علمیه قم است که ان شاءالله بتوانیم با سفر به لبنان و حضور در حوزه های دینی، این سطح همکاری را بیش از پیش ارتقاء بدهیم.

شیخ خطیب: جمهوری اسلامی ایران در گفتار و رفتارش صادق است

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ علی خطیب، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان شامگاه یکشنبه ۲۶فروردین در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه ایران حق داشت به رژیم اسرائیل غاصب پاسخ بدهد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت کرد که گفتار و رفتارش یکی است و صادق است.

وی با بیان اینکه ایران دیروز با ایران امروز بسیار متفاوت است، افزود: وقتی آن وعده صادقی که از سوی مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران بیان شده بود با قدرت و قوت هر چه تمام تر بر سر رژیم صهیونیستی فرود آمد، بدون اینکه از سایر متحدان و شرکای خبیث رژیم کودک کش صیهونیستی خطایی صورت گیرد، نشان از یک نظام اسلامی قدرتمند و مقتدر نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در جهان است.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ادامه داد: پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری‌اش در دمشق، حق طبیعی این کشور بود. این پاسخ ثابت کرد که ایران کشوری قدرتمند است و باج نمی‌دهد و از حقوق خود کوتاه نمی‌آید و با سربلندی و قدرت از عزت مردم و حاکمیت ملی خود هر چند منجر به فداکاری بسیار گردد دفاع می‌کند.

وی ضمن محکوم کردن حمایت آشکار کشورهای مستکبر از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رفتار آنها منجر به تشویق این رژیم به قتل عام، کشتار و آواره کردن فلسطینی‌ها می‌شود که در نتیجه در جنایت رژیم اسرائیل شریک هستند.

شیخ خطیب با ابراز اینکه رژیم صهیونیستی جسمی نامأنوس در این منطقه بوده و آینده‌ای در اینجا ندارد، افزود: امیدوارم درس عبرتی گرفته باشند.

در پایان این دیدار، تفاهم نامه میان مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و مرکز مدیریت حوزه های علمیه به امضای طرفین رسید.

ارسال نظرات