۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۷۵۴۸۱۳
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد؛

مهجوریت علوم قرآنی در حوزه/ضرورت انس با قرآن در مجامع و محافل علمی

مهجوریت علوم قرآنی در حوزه/ضرورت انس با قرآن در مجامع و محافل علمی
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر ضرورت انس با قرآن در مجامع و محافل علمی تاکید و به مهجوریت علوم قرآنی در حوزه اشاره کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مرکز مدیریت این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این دیدار بر ضرورت انس با قرآن در مجامع و محافل علمی تاکید و تصریح کرد: تفسیر قرآن می بایست در حوزه های علمیه برای طلبه ها مطرح باشد و آنان با این مصحف شریق انس پیدا کنند ولو اینکه هفته ای چندآیه را از روی کتب تفسیری با معانی و پیام ها مطالعه نموده و پیرامون آن تدبر نموده و نکات آن را استخراج کنند.

وی ضمن اشاره به پایان نامه هائی که در حوزه علوم قرآنی نوشته می شوند اما در مهجوریت می ماند، ابراز کرد: باید در سراسر زندگی از این کتاب سراسر نور استفاده نمود و قرآن را در زندگی وارد کرد، باید مردم طعم این کتاب را بچشند و رفع مشکلشان را در آن ببینند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که هر حرف قرآن یک نکته و پیام دارد، خاطر نشان کرد: باید طلاب حوزه های علمیه با قرآن مانوس باشند و تفاسیری که طرح می شود نیز شیرین، کوتاه و مفید باشد تا بر جان مخاطب بنشیند؛ مصداق آیات قرآن را تفسیر به روز نموده و از همه حروف قرآن، نکات اجتماعی آن را استخراج کنید و در اختیار جامعه قرار دهید تا این کتاب از مهجوریت خارج شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز ضمن استقبال از انس بیشتر طلاب با این کتاب آسمانی و برنامه ریزی برای تحقق این امر در سطح حوزه، به ارائه گزارشی از طرح هرچه بیشتر موضوعات قرآن در نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان پرداخت و گفت: از آثار شما در حوزه علمیه خراسان استفاده خواهیم بود همانطور که عقیده بسیاری از بزرگان دین در طول تاریخ این بود که اگر می خواهید مردم به قرآن و پیام های این کتاب آسمانی روی بیاورند، باید با قران مشکلشان را حل کنید و این بیانات سیر تاریخی نیز دارد.

ارسال نظرات