۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۵۴۷۹۰
نماینده ولی فقیه در فارس:

نظام آموزشی درآمد محور نتایج فرهنگی و تربیتی نخواهد داشت

نظام آموزشی درآمد محور نتایج فرهنگی و تربیتی نخواهد داشت
حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: در نظام آموزشی اگر بحث مالی و درآمدی مهم‌تر جلوه کرد، نتیجه فرهنگی و تربیتی مناسبی از این نظام آموزشی و تعلیمی نخواهیم گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در نشست اساتید و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: از ابتدای تاریخ انقلاب فرهنگی تا به امروز ما کمبودی در حرف خوب و مناسب مشاهده نمی‌کنیم اما بررسی کارنامه‌ها در عمل و اجرا نشانه عدم موفقیت در این بعد است.
 
وی افزود: گاهی تلاش‌هایی که ما انسان‌ها انجام می‌دهیم هرچند در سطح بسیار عالی هم باشد، آن نتیجه‌ای که از آن می‌خواهیم حاصل نمی‌شود و اینجاست که باید تاکید کنیم بر جمله گهر باری که امام راحل فرمودند که «ما موظف به تکلیف هستیم نه موظف به نتیجه»، بنابراین انسان می‌بیند که باید تلاش خود را در عرصه‌های مختلف به کار بندد و دست از کوشش و تلاش بر ندارد هرچند آن تلاش به نتیجه‌ای که مد نظر اوست منتج نشود.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: در نظام آموزشی اگر بحث مالی و درآمدی مهم‌تر جلوه کرد، نتیجه فرهنگی و تربیتی مناسبی از این نظام آموزشی و تعلیمی نخواهیم گرفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به اثرگذاری اساتید دانشگاه بر روی نسل جوان و دانشجو اظهار کرد:‌ مدرسین و مجموعه مدیریت دانشگاه باید در رابطه با تخلفات اخلاقیِ غیرقابل اغماض، تصمیم واضح بگیرند و متصدی این امر و عامل اصلی تاثیرگذار در این خصوص در دانشگاه‌ها استادان هستند.
 
وی تصریح کرد: اگر در مجموعه دانشگاه استاد ما در چارچوب قرار بگیرد و خود را مقید به قواعد دانشگاه بداند مطمئناً دانشجو هم عمل غیرقانونی و غیر اخلاقی از خود ابراز نمی‌کند لذا هرجا ما در چارچوب باشیم، دانشجو هم تبعیت می‌کند.
ارسال نظرات