۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۵۳۹۵۹
آیت‌الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

مسئولان زمینه مشارکت مردم در امور اقتصادی و تحقق شعار سال را فراهم کنند

مسئولان زمینه مشارکت مردم در امور اقتصادی و تحقق شعار سال را فراهم کنند
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نقش مردم و وظیف مسئولان در تحقق شعار سال و رونق تولید در کشور بر لزوم همدلی مسئولان و مردم در تحقق شعار سال و رونق اقتصادی تاکید کرد.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به وظیفه مسؤولان و مردم در تحقق شعار سال 1403 اظهار داشت: باید مسئولان کشور زمینه های لازم برای مشارکت مردم در امور اقتصادی و تحقق شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را فراهم کنند.

وی با بیان نقش موثر مجلس شورای اسلامی در تحقق شعار سال افزود: مجلس شورای اسلامی می تواند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد و با تصویب قوانین لازم در راستای روان سازی قوانین و مصوبات، گامی موثر در مردمی سازی اقتصاد داشته باشد و همه نمایندگان مجلس وظیفه دارند به عنوان یک امر مهم و جدی، مسئله اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهند تا گره های موجود در این زمینه باز شده و هدف مورد نظر محقق شود.

وظیفه قوه مجریه در تحقق شعار سال

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به همیاری و وظیفه قوه مجریه در تحقق شعار سال بیان داشت: قوه مجریه باید در زمینه اقتصادی، تصدی گری خود نسبت به این امور را کاهش داده و درحد توان خود، برای واگذاری عرصه های فعالیت به مردم و نظارت و پیشتیبانی از ورود مردم در این راستا، زمینه را برای حضور و مشارکت گسترده مردم در مسائل اقتصادی فراهم کند.

وی افزود: باید در صورت نیاز، امکانات دولتی در اختیار مردم قرار گیرد و قوه مجریه فرایندها و روندها را سهل کرده و سبب جدی شدن مشارکت مردم در امور اقتصادی و تولیدی شود؛ البته نظارت، وظیفه دولت است و باید نظارت های لازم در این زمینه انجام شود؛ چراکه نظارت، وظیفه قوه مجریه بوده و آنچه مهم می باشد، عزم راسخ دولت در این زمینه است.

آیت الله رجبی با بیان این که باید طرح های لازم در این زمینه از سوی وزرای دولت به رئیس جمهور، داده شود بیان داشت: این کار امری لازم است تا رئیس جمهور بتواند در زمان مشخص، ارزیابی داشته و اطلاع کافی از میزان موفقیت و عدم موفقیت وزرا داشته باشد.

وی افزود: باید این مسئله به یک رویه در دولت تبدیل شده و هر سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری سال می کنند، مسئولان بدانند که مطالبه خواهند شد و بررسی و محاسبه ای در میان است تا ان شاءالله هیچ نوع کوتاهی در این زمینه را شاهد نباشیم و مسئولان بدانند که در صورت کوتاهی با آنان برخورد لازم انجام خواهد شد.

لزوم همدلی مسئولان و مردم در تحقق شعار سال و رونق اقتصادی

وظیفه قوه قضاییه در تحقق شعار

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به همیاری و وظیفه قوه قضاییه در تحقق شعار سال اظهار داشت: قوه قضایه نیز می تواند در عرصه های مختلف، پشتیبانی حقوقی خود را داشته باشد؛ چنانکه در گذشته شاهد بودیم که بسیاری از کارخانه ها به دلیل برخی از مشکلات حقوقی، تعطیل بودند و با اقدام قوه قضاییه به مرحله تولید بازگشتند.

وی افزود: باید قوه قضاییه با رصد کسانی که با سوءاستفاده از قانون و با صورت سازی و ظاهرسازی، موانعی را پیش پای تولید و مشارکت مردم در این زمینه ایجاد می کنند، برخورد کند تا مشکلات موجود در این زمینه ها برطرف شود؛ همچنین پشتیبانی از کارآفرینان، موجب اطمینان آنان شده و با اطمینان خاطر سرمایه گذاری کنند از این رو باید قوه قضاییه گام های موثری در راستای تولید و رونق اقتصاد بردارد.

آیت الله رجبی با اشاره به همیاری و نقش آفرینی مردم در تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: حل مشکلات نظام اسلامی، سفارش دین برای نقش آفرینی مردم در این زمینه است و باید کسانی که می توانند در این زمینه، ورود کرده و فعالیت داشته باشند، وارد مسائل اقتصادی و تولید شوند تا در عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی گامی موثر برداشته شود و نیز به عنوان وظیفه شرعی از مسئولان بخواهند در این زمینه تلاش و کوشش کنند.

وی افزود: مشارکت مردم در مسائل اقتصادی و حل مشکلات موجود دراین زمینه، علاوه بر این که وظیفه شرعی است، وظیفه ملی و انقلابی نیز می باشد و اگر کسی عرق ملی داشته و دل آن برای نظام اسلامی و مردم می سوزد، باید وارد این عرصه شده و با کمک های مختلف، در این زمینه نقش آفرین باشد.

لزوم همدلی مسئولان و مردم در تحقق شعار سال و رونق اقتصادی

ورود به عرصه اقتصادی، میدان آزمایش کسانی است که ادعای دلسوزی مردم را دارند

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: ورود به عرصه اقتصادی، میدان آزمایش کسانی است که ادعای دلسوزی مردم داشته و نگران معیشت و حل معضلات مردم هستند؛ این که کسی فقط انتقاد کرده و به سیاه نمایی بپردازد، راه درست، انتخاب این مسیر نیست؛ بلکه باید وارد عرصه اقتصاد شده و با ارائه راهکارهای مختلف، کمک کار مسئولان و فعالان اقتصادی باشد؛ نه این که با ایراد سخنانی، امید مردم را نشانه رفته و به ایمان آنان ضربه زند؛ چراکه این نوع مواجهه، نوعی مقابله با تحقق شعار سال است.

آیت الله رجبی در پایان ابراز کرد: باید همه مسئولان و مردم پای کار اقتصاد آمده و با همفکری و همدلی مجموعه نیروهای نظام و مردم، قدم های خوبی در زمینه رونق اقتصادی و تحقق شعار سال بردارند تا برکات آن شامل عموم مردم و جامعه شود.

ارسال نظرات