۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۵۳۴۵۳
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا تاکید کرد؛

لزوم تمرکز نمایندگان مجلس بر حل مشکلات معیشتی مردم و دوری از ایجاد نزاع و اختلاف

لزوم تمرکز نمایندگان مجلس بر حل مشکلات معیشتی مردم و دوری از ایجاد نزاع و اختلاف
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نقشی که مجلس شورای اسلامی در کلان کشور دارد، تاکید کرد: باید تمام همّ وغمّ نمایندگان مجلس شورای اسلامی این باشد که با وحدت کلمه به اهداف و وظایف خود، همت گماشته و الگویی خوب برای سایر مسئولان کشور باشند.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به این که در آیات قرآن کریم به دلیل این که نزاع و ایجاد اختلاف، موجب سستی و از بین رفتن اقتدار می شود، مورد مذمت واقع شده، اظهار داشت: اختلاف و ستیز از اموری است که همواره منطق دین، نسبت به آن هشدار داده و همه افراد را از ارتکاب آن بر حذر داشته است.

وی با بیان اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی و آثار جبران ناپذیر ایجاد اختلاف در آن افزود: باتوجه به نقشی که مجلس شورای اسلامی در کلان کشور دارد، باید تمام همّ و غمّ نمایندگان مجلس شورای اسلامی این باشد که با وحدت کلمه به اهداف و وظایف خود، همت گماشته و الگویی خوب برای سایر مسئولان کشور باشند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بسیار بجا و مناسب بود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی و جبران شکستی که در انتخابات خوردند، هستند، نباید شرایطی ایجاد کرد که دشمنان بتوانند از آن شرایط بهره برداری کرده و شکست های خود را جبران کنند.

وی افزود: باید همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان اصلی راهبردی توجه داشته و با جلوگیری از نزاع و ستیز، گام های موثری در راستای وظایف خود در مجلس شورای اسلامی و پیشرفت کشور بردارند؛ البته اختلاف سلیقه و اظهار نظر متفاوت، طبیعت هرکار جمعی است؛ اما باید از ایجاد اختلاف پرهیز شود.

آیت الله رجبی با اشاره به اولویت های مجلس دوازدهم در کاهش مشکلات مردم خاطرنشان کرد: قانون گذاری، یکی از نقش های مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و در قوانینی که وضع می شود، باید در آن مصالح مردم خصوصا مباحث مربوط به معیشت مورد توجه بوده و برای حل مشکلات مردم اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: موضوع مهم اشتغال جوانان، گسترش جمعیت، مبارزه با فساد، اجرای عدالت و مسائل فرهنگی از جمله مسائل مهم و امور حیاتی کشور است که باید مجلس شورای اسلامی در این زمینه ها قوانین لازم را وضع و جدیت در اجرای قوانین داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: باید مجلس شورای اسلامی در زمینه فرهنگی، تصمیمات قاطع و جدی گرفته و در صورت بودن قوانین کافی، پیگیر اجرای آن قوانین باشند و در صورت نداشتن قوانین نیز، اقدامات مقتضی برای شکل گیری قوانین لازم را انجام دهند.

سعید چراغی
ارسال نظرات