۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۵۲۱۹۴

اعلام برنامه نامزدهای جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان

اعلام برنامه نامزدهای جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان
۵ نامزد نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبر خراسان به بیان برنامه‌ها و دغدغه‌های خویش در صورت حضور در مجلس پرداخته و به مسائلی نظیر اصلاح عملکرد مجلس و بانک‌ها اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، نامزدهای مورد حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در نشست خبری دیدگاه های خود را حول محور اصلاح عملکرد مجلس، بانکها و موضوعات مبتلابه مشهد بیان کردند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، در این نشست خبری گفت: مهمترین مشکل بانک ها خلق پول بود به صورتی که آنها به شرکت های خود تسهیلات می دادند اما با تصویب قانون در مجلس یازدهم بانک ها مکلف شدند گزارش تسهیلات کلان خود را به کمیسیون اصل ۹۰ بدهند.

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ خلوت گاه های بانکها را شفاف کرد، افزود: ریشه مشکلات مردم یا در نبود قانون، یا در قوانین ضعیف و یا در اجرای ضعیف قانون توسط مجریان قانون است.

این نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ادامه داد: غیبت برخی نمایندگان به دلیل حضور در جلسات دیگر مجلس بوده، به عنوان نمونه بنده به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ باید در بسیاری از جلسات کشوری حضور داشته باشم لذا عدم حضورم در جلسات مجلس موجه بوده است.

حجت الاسلام پژمانفر گفت: طی فعالیتم ۹۶ هزار تماس با دفتر من برقرار شد که این تماسها را به دستگاه ها مربوطه ارجاع داده ام.

وی درباره موضوع دریافت خودرو در مجلس گفت: یکی از همکاران ادعای دریافت خودرو را داشت که در همان زمان بر اساس بررسی ها صورت گرفته، مشخص شد این دریافت خودرو برخلاف قانون نبوده و مانند سایر افراد این خودروها توسط برخی نمایندگان و کارکنان مجلس دریافت شده، بواسطه همین ادعا، علیه آن نماینده پرونده قضایی تشکیل شده و موضوع در حال رسیدگی است.

محمد آصفی یزدی، دیگر نامزد این جبهه حضور در مجلس با گفتمان انقلاب اسلامی را نیازمند اندیشه و مدیریت راهبردی دانست و بیان داشت: نماینده مجلس باید از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی خاص، موضوعات پژوهشی و مهارتهای خاص برای تصمیم گیری در شرایط ویژه مجلس برخوردار باشد.

سیمه سادات ابراهیمی دیگر نامزد جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز اظهار کرد: نماینده مجلس نمی‌تواند در همه حوزه‌ها متخصص باشد و اظهار نظر کند و بنده نیز هرگز این گونه ادعا نمی کنم.

وی گفت: نماینده باید از نظرات متخصصان استفاده کند، نماینده باید حلقه وصل اندیشکده های تخصصی و جامعه نخبگانی با نهادهای مربوطه باشد و این مجموعه ها را در قالب کارگروه های تخصصی پای کار بیاورد تا بتواند رای و نظر تخصصی خود را پیاده کند.

ابراهیمی با بیان اینکه باید به موضوعات زیارت و آب در کلانشهر مشهد توجه کرد افزود: نماینده مشهد می تواند به پشتوانه رای مشهدی ها تا ۵۰ نماینده را گرد هم بیاورد و بر آنها تاثیر بگذارد، نماینده مشهد باید بتواند برای حل مشکلات مشهد اجماع ملی ایجاد کند.

عدم تناسب سیاست های اقتصادی با نیازهای تولید

سید جلیل رضوانی مسائل پولی، بانکی و موضوعاتی مانند رمز ارزها چالش های عمومی دوره کنونی است و گفت: تعارض نقش ساختار و کارگزار و عدم تناسب سیاست‌های اقتصادی با نیازهای تولید، دو مانع بزرگ در مسیر پیشرفت کشور هستند.

وی وظیفه نمایندگان را تقنین قوانین و نظارت بر اجرای آنها دانست و بیان داشت: عدم هماهنگی بین ساختار و بدنه تشکیلات، باعث کندی در انجام وظایف و عدم پیشرفت می‌شود.

این دانش آموخته دکتری حقوق کیفری گفت: حجم نقدینگی در اختیار بانک‌ها، به دلیل عدم تناسب سود وام با سود تولید، منجمد شده و کمکی به بخش تولید نمی‌کند.

وی ادامه داد: اوراق بانکی با سود ۳۰ درصد توسط بانک‌ها خریداری می‌شود، اما تولیدکننده به دلیل سود بالای این اوراق و عدم تناسب آن با سود تولید، قادر به استفاده از این وام‌ها نیست برای رفع این مشکل باید تعارض بین ساختار و کارگزار حل شده و سیاست‌های اقتصادی متناسب با نیازهای تولید شود.

نماینده تراز انقلاب اسلامی

احسان عظیمی راد، دیگر منتخب این جبهه به ویژگی‌های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: به دنبال مجلس تحول خواه مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای تمدن سازی نوین اسلامی باشد.

وی که دکتری مهندسی برق دارد افزود: مجلس شورای اسلامی باید در راستای تمدن سازی نوین اسلامی گام بردارد، از طرفی نماینده مجلس باید نسبت به مشکلات مردم دغدغه مند باشد.

عظیمی راد بیان کرد: مجلس کنونی به روزمرگی مبتلا شده چرا که مجلس در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی قرار نگرفته است.

وی گفت: نماینده باید از ظرفیت های کارشناسی و مشاوره‌ای برای بررسی طرح ها و لوایح استفاده کند.

عظیمی راد به تشریح گفتمان تحول خواهی پرداخت و گفت: صدای نمایندگان باید نسبت به مسائل جامعه، گرانی ها و دیگر چالش های عمومی جامعه بلند شود و از طرفی از ۱۸ قالب نظارتی در اختیار مجلس برای رصد مسائل کشور بهره گرفته شود.

وی به بهره گیری نمایندگان از نظرات کارشناسان و متخصصان تاکید کرد و افزود: حذف رای ممتنع در مجلس را مطرح کرده ایم چرا که رای ممتنع موجب می شود نماینده برای اتخاذ یک رای قاطع تلاش نکند و فقط ممتنع رای دهد.

همچنین سید جواد رضویان راد، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی در این نشست از حمایت این جبهه از فهرست جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی خبر داد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات