۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۴۹۹۲۵
به همت جامعه مدرسین برگزار شد؛

همایش ائمه جماعات ادارات، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان قم

همایش ائمه جماعات ادارات، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان قم
همایش ائمه جماعات مساجد، ادارات، دستگاه های اجرایی، مدارس و دانشگاه های استان قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش ائمه جماعات مساجد، ادارات، دستگاه های اجرایی، مدارس و دانشگاه های استان قم صبح امروز در محل سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این نشست آیت الله نجم الدین مروجی طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان اینکه توفیق خدمت به مردم در مساجد نصیب همه افراد نمی شود، اظهار داشت: این توفیق الهی نصیب ائمه جمعه و جماعت شده و باید نسبت به این نعمت شکرگزاری داشته باشیم.

وی مردمی بودن، برخورد اخلاقی با مردم، نگاه یکسان به مأمومین و اهل مطالعه بودن را از ویژگی های امامان جماعت برشمرد و بیان داشت: دشمن از روحانیت سیلی خورده و به همین دلیل علیه مراجع و علما تبلیغات منفی دارد و ما در جواب باید از اعتقادات دفاع کنیم.

حجت الاسلام محسن صبوری فیروز آبادی امام جمعه شهرستان کهک نیز در این نشست با تاکید بر اینکه خطر امروز جامعه، نسبت به مسئله تبیین و مبانی انقلاب است، عنوان کرد: زمانی نگران بودیم که افرادی خارج از حوزه به باورهای مردم آسیب برسانند ولی امروز کسانی در حوزه با صراحت، وقاحت و ترفندهای بسیار دقیق مبانی فکری، اعتقادی مردم را در عرصه سیاسی و اجتماعی سست می کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مبانی انقلاب اسلامی به خوبی تبیین نشده است، عنوان کرد: تمام اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی را با مبانی روایی و قرآنی می توان به خوبی تبیین کرد.

همچنین حجت الاسلام علی عرب پور مدیر ستاد اقامه نماز استان قم در این نشست با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به نماز نسل نو در پیام به اجلاس سراسری نماز، عنوان کرد: باید بحث نماز جماعب مدارس را جدی گرفت و اقداماتی برای جذاب سازی و رونق پیدا کردن نماز جماعت مدارس پیدا کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با تاکید بر اینکه اگر نماز جماعت مدارس درست شود، جامعه درست خواهد شد، ابراز کرد: لازم است ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه، نماز جماعت مدارس را مورد تاکید قرار دهند تا شاهد رونق بیشتر نماز جماعت مدارس باشیم.

ارسال نظرات