۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۴۸۲۸۵
مدیر حوزه علمیه فارس مطرح کرد؛

حوزه علمیه؛ قلب حیات معنوی و خاستگاه فرهنگی هر شهر

حوزه علمیه؛ قلب حیات معنوی و خاستگاه فرهنگی هر شهر
حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: انحطاط یا تعالی جامعه متوقف بر حوزه علمیه است و اگر حوزه در عرصه جامعه حضور فعال داشته باشد موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در دیدار با موسس و هیئت امنای مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) فراشبند گفت: حوزه علمیه در هر شهری مولد حیات معنوی و خاستگاه مسائل فرهنگی است و شهری که حوزه علمیه آن پویا و توانمند نباشد از نظر فرهنگی دچار معضلاتی خواهد شد.

وی افزود: انحطاط یا تعالی جامعه متوقف بر حوزه علمیه است اگر حوزه در عرصه جامعه حضور فعال داشته باشد موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد و در غیر این صورت خلاء های بزرگی ایجاد می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی اظهار داشت: یکی از امتیازات حوزه علمیه تشیع ارتباط و پیوند حوزه با مردم است و و روحانیت همیشه حامی مردم بوده و نسبت به مسئولین رویکرد مطالبه گری خود را حفظ نموده است.

وی یادآور شد: حوزه علمیه بود که توانست با آگاهی بخشی و ایجاد آرمان خواهی در جامعه موجب پیدایش انقلاب اسلامی شود و در همه فتنه ها و توطئه های بعد از انقلاب نیز رهنمود های حوزه و علما موجب بصیرت افزایی مردم شد.

مدیر حوزه فارس تاکید کرد: ازهمه امکانات و ظرفیت های سخت افزاری موجود برای بهره مندی مدرسه علمیه فراشبند و رشد و تعالی مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد پویایی هرچه بیشتر این مدرسه مبارکه باشیم.

ارسال نظرات