۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۴۶۹۴۹
حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم مطرح کرد؛

چرخه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در نظام اسلامی

چرخه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در نظام اسلامی
حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی نیاز به تحول و بازسازی داریم، مطرح کرد: کلید واژه تحول مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و ایشان امام خمینی رحمه الله علیه را امام تحول نامیدند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم، رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در پیش نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی با موضوع مبانی، الزامات و راهبرد‌های نظریه انقلابی که در سالن همایش درالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به مباحثی در ذیل نظریه انقلاب اسلامی، گفت: چرخه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، مردم اسلامی و تمدن اسلامی با چرخه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن ساز تنافی ندارد، ابراز کرد: این چرخه ترتب زمانی ندارد و مستمر، ذو مراتب و تعالی یافته است، نقش نظام اسلامی این است که این چرخه را تسهیل و سازوکار و بسترها را فراهم کند.

چرخه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در نظام انقلاب اسلامی

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره خطاب سال گذشته رهبر معظم انقلاب به دولت محترم، تصریح کرد: ضروت بازسازی فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی بود و معیار این بازسازی های قانون اساسی است؛ یکی از خلاء ها این است که مدعیان اجرای قانون برداشت اشتباهی از قانون ارائه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم با اشاره حدیث «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» بیان داشت: بعضی ها از کلمه حق اراده باطل می کنند و به عنوان دفاع از قانون اساسی برداشت های غلط را ارائه می دهند، بعضی ها می گویند اگر به قانون اساسی زیاد عمل شود از انقلاب فاصله گرفته می شود در حالیکه درست برعکس است.

وی با انتقاد از کسانی که در میانه دهه نود گفتند نباید از مظلومین و مستضعفین دفاع شود، گفت: طبق قانون اساسی وظیفه مسئولین دفاع از مظلومین است؛ گاهی بعضی های می گویند قانون اساسی در یک فضای هیجانی نوشته شده تا بعضی از مواد قانون اساسی را تضعیف کنند؛ جبهه انقلاب باید نظام جمهوری اسلامی را در بستر قانون اساس عمل کند.

چرخه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در نظام انقلاب اسلامی

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: جریان داعشی و اسلام سکولار و غربی دو شاخه اسلام آمریکایی است، اظهار داشت: جریان داعشی به عنوان نسخه بدلی انقلاب اسلامی بوجود آمد و مصداقی از اسلام آمریکایی است و مورد حمایت استکبار جهانی بود.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم با تاکید بر اینکه ما در نظام جمهوری اسلامی نیاز به تحول و بازسازی داریم، مطرح کرد: کلید واژه تحول مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است تا آنجا که ایشان امام خمینی رحمه الله علیه را امام تحول نامیدند.

وی با اشاره به اینکه سرنگونی نظام شاهنشاهی رفع مانع برای انقلاب اسلامی بود، ابراز کرد: جریان انقلاب اسلامی بر اساس قانون اساسی باید تلاش کند، انقلاب اسلامی موجودی زنده است؛ جهاد تبیین بستری دائم برای فکرکردن و تشخیص فاصله ها است و راهکار را برای کشف و ارائه الگو فراهم می کند.

چرخه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در نظام انقلاب اسلامی

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در غرب دولت در مقابل مردم قرار دارد، گفت: در نظام اسلامی مردم قوه مجریه هستند؛ یعنی امام جامعه تدابیر و بصیرت آفرینی ها را انجام می دهد و مردم خود را مجری فرامین رهبری می‌دانند؛ انقلاب اسلامی به عنوان یک رویداد با انقلاب اسلامی به عنوان یک جریان متفاوت است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم با بیان اینک اگر مکتب انقلاب اسلامی به طور جامع در عرصه اخلاق، معنویت، عقلانیت، آزاد اندیشی و عزت مداری محقق شود، انقلاب اسلامی به پیش می رود، عنوان کرد: مسئولین کشور اگر در دفاع از انقلاب اسلامی دچار لکنت زبان شوند به دلیل ضعف در خودسازی فکری آنها است.

ارسال نظرات