۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۷۴۳۰۵۶
رییس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه:

اسلام دعوت کننده بشریت به سمت هنجارهای انسانی است

اسلام دعوت کننده بشریت به سمت هنجارهای انسانی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام مفید با بیان اینکه اسلام دین مدارا، رحمت و گذشت می باشد، گفت: اسلام دعوت کننده بشریت به سمت هنجارهای انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محسن مفید شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، ضمن تبریک اعیاد اسلامی و هفته وحدت، اظهار داشت: اسلام دعوت کننده بشر به سمت هنجارهای انسانی است.

رییس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه گفت: اسلام دین مدارا، رحمت و گذشت است؛ پیامبر عظیم‌الشان اسلام، «رحمة للعالمین» است در برابر دشمن عنود سفارش می‌کند که انسان از دایره تقوا، عدالت و اخلاق خارج نشود.

این استاد حوزه تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) الگوی مسلمانان جهان است بنابراین هیچ عاملی نمی‌تواند موجب تفرقه بین برادران دینی شود.

رییس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از آسیب‌های تفرقه، گستاخ کردن دشمن است به همین منظور همگان به عینه دیدیم که پس از انقلاب اسلامی یکی از دسیسه‌های دشمن ایجاد تفرقه در بین مذاهب اسلامی بود.

حجت الاسلام مفید گفت: امام راحل پرچم وحدت را بلند کرد و مقام معظم رهبری نیز پرچمدار همین حرکت است و هیچ یک از امت اسلامی را جدای از هم نمی‌داند.

رییس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف دشمن در اغتشاشات سال گذشته علاوه بر تجزیه جغرافیایی کشور استفاده از بستر تفاوت مذهبی در میان مردم بود.

وی افزود: آنها می‌خواستند از تفاوت مذهبی در برخی شهرها مثل کردستان، سیستان و بلوچستان و ... راهی برای تفرقه ایجاد کنند. اما با تدبیر رهبر انقلاب، این کار عملی نشد./1400/

ارسال نظرات