۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۴۲۶۲۰
یادداشت؛

حائری شیرازی؛ از ادعای دلسوزی برای مردم تا دفاع از چماق‌به‌دستان

حائری شیرازی؛ از ادعای دلسوزی برای مردم تا دفاع از چماق‌به‌دستان
سخنان آیت الله فاضل لنکرانی بیاناتی مستند به قرآن و روایات است و باید سخنان وی چندین بار با انصاف، دقّت و بدون عناد خوانده شود تا چنین ادعاهایی صورت نگیرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شهاب الدین حائری شیرازی، طلبه حوزه علمیه، خطاب به آیت الله فاضل لنکرانی: «اگر آن دین، همین است که جمهوری اسلامی مدعی آنست که ربای بانکی بانکداری‌اسلامیش، رکورددار است در دنیا؛ که معترض را در خیابان اغتشاشگر می‌نامد و می‌کوبد؛ که اجازه انتقاد ونصیحت به حکام را نمی‌دهد و منتقد را بیکار و سپس پرونده دار می‌کند؛ که سیاست مارکسیستی آمریکا ستیزی‌اش یک ملت را بینوا نموده؛ که با تحمیل فشار به حوزه‌ها دهان علماء را بسته؛ آیا این دین را، اسلام می‌خوانی؟ اگر نه؟ چرا بجای نهی از منکر کردن حکومت، با حرف‌های کلی به سر پوش گذاشتن بر خطاهای وحشتناک حاکمیتی که خود را دینی می‌نامد کمک می‌کنید؟»

حاشیه

طلبه گرامی! آقای حائری شیرازی: اوّلاً: کاش از پدر بزرگوار خود می‌پرسیدید که چه زحمات و تلاش‌ها و شکنجه‌شدن‌ها و زندانی‌شدن‌های علما و بزرگان و مردم متدیّن، برای تشکیل نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران پیش آمد؛ تا مصداق «یکی بر سر شاخه، بُن می‌بُرید» نشوید! شما اگر آن همه زحمات علما و بزرگان و همین توده مردم را – که الکی سنگشان را بر سینه می‌زنید- می‌دیدید، هیچ‌گاه همراه با دشمنان، با تیشه به جان ریشه آن نمی‌افتادید؛ اگر هم اعتراضی دارید، مانند یک شهروند منتقد تحصیل‌کرده و منطقی، از راه‌های قانونی خودش بدون هم‌نوایی با دشمن این کار را می‌کردید.

ثانیاً توصیه می‌کنم کل سخنان استاد ارجمند آیت الله فاضل لنکرانی را چند بار با انصاف و دقّت و بدون عناد بخوانید. حقیر انصافاً و بدون تعصّب، چیزی در این سخنان، جز بیاناتی مستند به قرآن و روایات ندیدم. مگر می‌شود اهل تحقیق بود و در آیات قرآن و روایات، غور نمود و به نتیجه‌ای جز اینکه دین برنامه‌ای است کامل برای زندگی بشر حتی در جزئیات، رسید!؟ مبادا خدای ناکرده با قرآن و روایات مشکل دارید!؟ آیا با هوچی‌گری و از سر احساسات و عناد و لجاجت سخن‌گفتن، می‌تواند نور حقیقت قرآن و روایات اهل بيت علیهم‌السلام و معارف والای آن را خاموش کند!؟

ثالثاً: از نوشته کوتاه و احساسی شما بر می‌آید که شدیداً تحت تأثیر شبکه‌های خارجی صهیونیستی قرار گرفته‌اید! کدام عاقلی در جهان می‌گوید کسی که به اموال عمومی از اتوبوس و مسجد و ادارات و .... خسارت وارد می‌کند، منتقد سیاست‌های حکومت است؟ شما چطور تناقض بین ادّعای طرفداری از مردم را با ضربه‌زدن به اموال آنها و یا ضرب و جرح آنها توسط معترضان حلّ می‌کنید؟ مگر می‌شود کسی در سخن، از مردم دفاع کند؛ ولی هم‌نوا با کسانی شود که به بهانه اعتراض، به جان و مال مردم خسارت وارد می‌کنند؟!

رابعاً: کاش و ای کاش، اسیر شبکه‌های معاند و نیز همنشین‌های ناباب – که پس از گذشتن تاریخ انقضایتان، شما را یقیناً طرد خواهند کرد- نمی‌شدید، و ای کاش تاریخ می‌خواندید تا متوجّه ظلم و جنایت‌های آمریکا به مردم عزیز و مظلوم ایران می‌شدید؟!

آیا می‌دانید در جنگ‌های مختلف و ترورهای گوناگون در طول این سال‌ها، چقدر از مردم ایران با دستور همین آمریکایی که طرفداری‌اش را می‌کنید، کشته شده‌اند؟!

آیا از آمریکایی طرفداری می‌کنید که داعش را برای مقابله با شیعیان و مخصوصاً ملت ایران ایجاد کرد و این همه زن و بچه مردم مظلوم را یتیم و بی سرپرست کرد؟! و آیا اکنون نمی‌بینید که چطور آمریکا بی‌رحمانه، حتّی داروی اطفال پروانه‌ای و سرطانی را قطع کرده تا به دست مردم نرسد و فرزندان این مرز و بوم به بدترین وضع بمیرند. آیا شما این کار آمریکا را هر چند به بهانه مخالفت با حکومت باشد می‌پذیرید و راضی به کشته‌شدن کودکان می شوید؟!

اتفاقاً اگر غیرت داشته باشید، توقع این است که علیه این سیاست‌های ضد انسانی وبشری آمریکا، فریاد بزنید!

خامساً: حقیر از طرف شما از علمای بزرگواری که جز خداوند از هیچ کسی خوف و ترسی ندارند و هر جا بنا به وظیفه شرعی تشخیص می‌دهند که انحرافی و ظلمی صورت گرفته؛ به وسیله نامه به رهبر معظم و مسئولان دیگر و یا علناً، اعتراض می کنند و تذکّر می‌دهند، عذرخواهی می‌کنم.

بله، مشکل این است که مصداق «الناس أعداء ما جهلوا» شده‌اید و این مطالب را نمی‌دانید! کاش لااقل بجای پرسه‌زدن در شبکه‌های معاند و دیدن «اینترنشنال» و «من و تو»، کمی به خبرگزاری‌های داخلی سر می‌زدید و این همه تذکّر و اعتراض‌های علما به مسائلی، مانند ربا و اختلاس و کم‌کاری و ... را می‌خواندید. آیا توقع دارید علما و بزرگان هم مانند چماق‌به‌دستان مزدور -که شما طرفداری از آنها می‌کنید- به خیابان‌ها بریزند و به جان و مال مردم هجوم بیاورند تا فلان اشکال را اصلاح کنند؟! کدام عقل و منطق و تمدّنی، این نوع اعتراض را قبول می‌کند؟ گمان نکنم حتی در جنگل هم چنین قانونی حاکم باشد؟!

سادساً: در پایان برادرانه و مشفقانه به شما طلبه عزیز توصیه می‌کنم هنوز که دیر نشده، بینک الله و بین الله، بنشینید و تأمل کنید که این گونه اعتراض کردن -که هم‌نوایی با دشمنان قسم‌خورده ملت شریف و مظلوم ایران است و خود مردم نیز به آن راضی نیستند- چه فایده‌ای دارد!؟ آیا فایده‌ای برای رفع مشکلات مردم، جز خوشحال‌کردن دشمنانشان و نیز تحریک معترضان چماق‌به‌دستان مزدور برای حمله به جان و مالشان داشته است؟! بعید می‌دانم اگر انصاف داشته باشید، از این راه خطایی که پیش گرفته‌اید باز نگردید!

محسن علوی‌تبار

ارسال نظرات