۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۳۹۳۲۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد؛

کنگره ۳ هزار شهید خراسان شمالی؛ شاخص‌ترین رویداد در حوزه ایثار و شهادت

کنگره ۳ هزار شهید خراسان شمالی؛ شاخص‌ترین رویداد در حوزه ایثار و شهادت
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید خراسان شمالی شاخص‌ترین رویداد در دست اجرای استان در حوزه ایثار و شهادت است.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان خراسان شمالی که با حضور استاندار، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) و دیگر سازمان‌ها وادارات مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی افزود: یادواره با کنگره تفاوت دارد اصولاً یادواره که در آن نام و یاد شهدا زنده می‌شود و خانواده شهدا تکریم می‌شوند مجموعه‌ای پایین‌تر از کنگره است اما کنگره کامل‌تر بوده و در زیرمجموعه خود یادواره‌های تخصصی، ویژه شهدای طلاب شهدای دانشجو، شهدای دانش‌آموز، شهدای فرهنگی و غیره را دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: در کنگره‌ها در نهایت آثار ارزشمندی از شهدا و تاریخ جنگ تحمیلی جمع‌آوری می‌شود که این مجموعه‌ها می‌تواند همچون چراغ راهی روشن برای نسل آینده محسوب شود.

وی ادامه داد: بهتر است در این کنگره هم تعدادی کتاب خوب و قابل‌ارائه در سطح ملی تدوین شده و همچنین مستند فاخری از زندگی شهید رجبعلی محمد زاده ساخته شود تا در کنگره ۳ هزار شهید استان به نمایش دربیاید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به اینکه تابه‌حال مستندهای خوبی از شهدای استان ساخته‌شده است، تأکید کرد: سیره و زندگی شهدای این استان به‌اندازه‌ای وسیع و گسترده است که می‌شود از شخصیت‌هایی همچون سردار شهید رجبعلی محمد زاده فیلم‌های سینمایی و یا سریال ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها نمی‌تواند ذره‌ای از فداکاری‌های آن‌ها را جبران کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: البته در یادواره و کنگره‌ها تلاش می‌شود تا با ترویج و تبیین تفکر بسیجی فضای عمومی جامعه تبدیل به فضای ارزشی شده و به یاد و نام شهدا عطرآگین شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات