۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۳۲۸۵۵
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

هدف دشمن در مسأله حجاب ایجاد دوقطبی در جامعه است/ تقدیر از عملکرد سردار رادان

هدف دشمن در مسأله حجاب ایجاد دوقطبی در جامعه است/ تقدیر از عملکرد سردار رادان
نماینده خبرگان با بیان اینکه هدف دشمنان، ایجاد دوقطبی بین طرفداران و مخالفین حجاب است، هوشیاری مردم در برابر توطئه های دشمنان را امری ضروری دانست.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تاکید بر این که رعایت حجاب یک مسئله بسیار روشن و واضح در کشور اسلامی است اظهار داشت: در وجوب پوشش اسلامی و لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی، نه کمبود فتوا داریم و نه کمبود قانون؛ به همین خاطر باید هم مردم به وظیفه شرعی خود عمل کنند و هم مسئولان و دولت اسلامی به اجرای قانون حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به روش ها و تاکتیک های مقابله با بدحجابی افزود: اگر کیفیت اجرای قانون تا به امروز با روش ها و تاکتیک های مناسب نبوده است، قطعاً باید روش های مناسبی برای اجرای آن به کار بسته شود و اگر نیاز به تصویب قوانین جدید باشد، در واقع تغییر تاکتیک است و الا اصل رعایت حجاب امری واجب است؛ زیرا از مسلمات دین مبین اسلام می باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تبیین دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی با مردم و نظام اسلامی ایران اظهار داشت: یقیناً پشت پرده کشف حجاب و ترویج بی حجابی زنان در جامعه ایران اسلامی دشمنان قرار گرفته اند و هدف آنان ایجاد دوقطبی بین طرفداران حجاب و مخالفین حجاب است تا با گل آلود کردن آب، ماهی شیطانی خود را صید کنند.

وی در ادامه افزود: امت اسلامی و زنانی که با بی حجابی و بدحجابی در جامعه اسلامی ظاهر می شوند، باید نسبت به نقشه های دشمنان هوشیار بوده و به توطئه های آنها آگاهی داشته باشند؛ البته قالب کسانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند، معاند نظام نیستند و با روشنگری و اجرای قانون های موجود در مسئله حجاب اسلامی این قائله و فتنه دشمنان نیز به پایان خود رسیده و شاهد حل مشکل بی حجابی در جامعه اسلامی خواهیم بود.

نقش مهم امر به معروف و تذکر لسانی در اصلاح جامعه

آیت الله حیدری با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و لزوم خودداری افراد جامعه از برخورد سلبی با کسانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است؛ اما برخورد فردی علاوه بر مخالفت با شرع مقدس، خلاف قانون نیز می باشد و تنها ارگان های مربوطه در نظام اسلامی وظیفه برخورد سلبی با هنجارشکنان را دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبیین نقش برخی از دولت های گذشته در ارائه الگوهای غربی به مردم، ترویج سبک زندگی غیر اسلامی و تأثیر بر پوشش اسلامی و عفاف افراد جامعه تصریح کرد: هدف دشمنان این است که با تغییر سبک زندگی اسلامی زمینه را برای استعمار گری و سلطه خود بر کشورهای اسلامی فراهم سازند و باید مردم ایران اسلامی به خصوص جوانان متوجه توطئه دشمنان باشند؛ چراکه هدف دشمنان از تغییر سبک زندگی اسلامی این است که افراد جامعه را هر چه می توانند به زنجیر بکشند.

آیت الله حیدری در ادامه به بیان راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت حجاب در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: تنها راه برای بهبود وضعیت حجاب در جامعه اسلامی این است که قیام عمومی صورت بگیرد؛ یعنی لازم است تا همه مردم وارد صحنه شده و با امر به معروف و نهی از منکر به وظیفه شرعی خود که تذکر لسانی است، عمل کنند و مسئولان دولتی، اعم از انتظامی و امنیتی نیز به وظایف قانونی خود، جامه عمل بپوشانند.

سردار رادان با صلابت طرح مبارزه با بی حجابی را پیگیری کند

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های سردار رادان در مبارزه با بدحجابی در کشور گفت: بنده از جزئیات عملکرد فراجا در مبارزه با بدحجابی اطلاع دقیقی ندارم ولی از رویکرد سردار رادان در زمینه ایجاد امنیت برای بانوان کشور و اجرای قانون به صورت هوشمند اقدامی در خور تحسین است.

نماینده مجلس خبرگان بر لزوم پایبندی مردم به مر قانون تأکید کرد و افزود: باید تمام مردم براساس قانون عمل بکنند و اگر برخی بخواهند متمردانه قانون را زیر پای بگذارند باید جلوی آنها گرفته شود.

آیت الله حیدری بیان کرد: تمام کشورهای متمدن قوانینی دارند که شهروندان خود را موظف به رعایت قوانین می کند و اگر کسی نخواهد این قانون را اجرا کند، باید از آن کشور بیرون برود، اما آنها تا زمانی که می خواهند در آن کشور زندگی کنند باید پایبند به قانون باشند.

وی با انتقاد از ناهنجاری ها و بی حجابی های برخی افراد در جامعه، گفت: در کشور ما نیز استثنایی وجود ندارد که افرادی بخواهند فراتر از قانون عمل کرده و هنجارهای مورد قبول جامعه را زیر پا بگذارند و ناهنجاری را ترویج کنند؛ این امر با هیچ منطق انسانی قابل قبول نیست، بنابراین باید تمام افراد به قانون عمل کنند.

نماینده خبرگان نیروی انتظامی کشور را در مقام اجرای مر قانون دانست و بیان کرد: تمام افراد و شهروندان با فرهنگ از این عملکرد فراجا پیروی می کنند و بنده نیز از سردار رادان و همکاران آنها تقدیر و تشکر ویژه ای می کنم و ما از نیروی انتظامی درخواست داریم با حمایت قاطبه مردم متمدن و فرهیخته ایرانی این قانون را اجرایی کنند و امنیت قابل قبولی را در جامعه ایجاد کنند.

ارسال نظرات