۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۷۳۲۸۵۴

دیدار رییس دانشگاه رضوی با مدیر حوزه علمیه خراسان

دیدار رییس دانشگاه رضوی با مدیر حوزه علمیه خراسان
خراسان - رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ضمن حضور در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام والمسلمین خیاط دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت الاسلام جهانگیری، رییس دانشگاه رضوی ضمن حضور در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با مدیر این مرکز، حجت الاسلام والمسلمین خیاط دیدار و گفت و گو کرد.

رییس دانشگاه رضوی در ابتدای این دیدار از برنامه های آینده و فعالیت های اجرایی پیش رو سخن گفت و به برنامه ها و اهداف خویش در ضمن رسالت دانشگاه و بر مبنای اساس نامه اشاره کرد.

در ادامه دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان نفس شکل گیری دانشگاه علوم اسلامی رضوی را یک حرکت تحولی دانست که در نوع خود منحصر به فرد بوده و در عین اینکه یک حوزه علمیه است رسما دانشگاه هم به شمار می رود.

وی افزود: تحول خوب است اما اگر بخواهد منجر به نغییر ماهیت شود قطعا خوب نیست. تجربه دانشگاه رضوی در طول سالیان گذشته برای بسیاری از نهاد ها و موسسات علمی فرهنگی الهام بخش بوده است که باید این روند حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط بیان داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی سعی کرده است از ابتدای آغاز به کار تا به حال زیرساخت های خود و مبانی را شکل دهد و اکنون لازم است که وارد عرصه ایده پردازی و ارائه حرف های نو در محافل حوزوی شده و به عنوان یک موسسه حوزوی پیشرو وارد میدان شود.

وی یکی از کارهای مهم در این زمینه را برگزاری کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی دانست و در ادامه تحول صحیح در دانشگاه را بر محور تعریف مقام معظم رهبری که تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف بوده و در مقابل تغییر ماهیت است، ملاک حرکت تحولی معرفی کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر برنامه تحولی ده ساله دانشگاه که از مدتی پیش آغاز شده، توجه به آن را در تغییر و تحولات پیش رو لازم دانست و ضمن انتقاد از دیدگاه درآمدزایی، آن را مخالف رسالت دانشگاه و نسبت به اهداف آن متناقض خواند.

وی رسیدن دانشگاه به یک سری منابع  پایدار و درآمدی در بلند مدت را منطقی دانست و به توجه جدی نسبت به ظرفیت وقف و جذب در سطح ملی و بین المللی اشاره کرد.

علی اصغر خواجه الدین

جواد رستمی
ارسال نظرات