۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۳۲۴۴۵
آیت الله مهدوی:

خلوص نیت شرط استجابت دعا است

خلوص نیت شرط استجابت دعا است
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط استجابت دعا، گفت: خلوص در دعا یعنی زمانی که انسان خدا را صدا میزند علاوه بر زبان ظاهر، زبان باطن او هم خدا را صدا بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مسجد جامع اصفهان، به برخی از شرایط استجابت دعا اشاره کرد و گفت: از جمله شرایط استجابت دعا خلوص در دعا است.

وی در خصوص بیان چیستی خلوص در دعا، افزود: خلوص در دعا یعنی انسان زمانی که خدا را صدا میزند علاوه بر زبان ظاهر، زبان باطن او هم خداوند را صدا بزند.

استاد درس خارج حوزه در تبیین نحوه صدا زدن خداوند با زبان باطن، اظهار کرد: با زبان باطن صدا زدن یعنی عبد نباید بگوید هم خدا را صدا میزنم و هم در عرض خدا دیگران که همه مخلوق و محتاج و خاضع در برابر حق هستند را هم صدا می‌زنم.

آیت الله مهدوی با اشاره بر آیه 110 سوره کهف و تاکید بر خلوص در دعا، خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند متعال اظهار می‌کند که هرکس امید دارد خدا را با چشم دل ببیند عمل صالح یا همان عمل خالصانه انجام بدهد و در عبادت پروردگار شریک قرار ندهد چرا که خداوند دعای شخصی را اجابت می‌کند که او را خالصانه و بدون ریا صدا می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص علل تاخیر استجابت دعا، بیان کرد: از جمله علت تاخیر در استجابت دعا مصلحت و خیر بندگان است تا با به تاخیر افتادن حاجت خود به تقرب بیشتری برسند.

وی با بیان اینکه در استجابت دعا نباید عجول باشیم، گفت: در زمان تاخیر در استجابت دعا اولاً ارتباط ما به هیچ‌وجه نباید با خداوند قطع گردد، ثانیاً خلوص در دعا داشته باشیم و نهایتاً در برابر مستجاب نشدن دعا به دلیل اینکه در آن زمان قدردان ان نعمت نیستیم صبر کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات