۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۶۶۲۹۸۶
حجت الاسلام ابو محمد کشمیری در گفت‌وگو با رسا:

مقاومت؛ تنها راه پیروزی مردم کشمیر

مقاومت؛ تنها راه پیروزی مردم کشمیر
کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی هند با اشاره به وضعیت اسفناک کشمیر گفت: امید ما فقط به خدا است و ان شا الله با عنایات غیبی و مقاومت مردمی علیه این ظالمان پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام ابو محمد کشمیری استاد حوزه علمیه هند و کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی هند در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، وضعیت فعلی کشمیر را بسیار نگران کننده ارزیابی کرد و گفت: مردم کشمیر در وضعیت نا امن و خطر زندگی می کنند؛ هر روز شاهد درگیری بین ارتش متعصب و نژاد پرست هند که وابسته به (آر اس اس) گروهک تروریستی افراطی هستیم.

وی اشاره به سکوت سازمان بین الملل حقوق بشر ابراز داشت: تعجب می کنم که این مظالم آشکار علیه مردم کشمیر علنا انجام می شود در حالی که سازمان جهانی در این مورد به خوبی خبر دارند، بعضی از کارمندان این سازمان اعتراف کرده اند ولی در سکوت کامل سر می برند و هیچ صدایی از آنها شنیده نمی شود. در بعضی از کشورهای اسلامی که در حقوق بشر به بهترین شکل رعایت می شود، سازمان‌های جهانی بدون مدرک علیه آنها سروصدا می کنند.

کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی هند در کشمیر در مورد دشمنی و تعصب رسانه‌ها علیه مردم کشمیر بیان داشت: در کشمیر از سال گذشته علیه مردم بی گناه و مظلوم به شدت جنایت کردند، بدون هیچ گناهی مردم را می کشند، بدون هیچ تقصیری به داخل خانه‌ها هجوم می آورند و زن و بچه و بزرگ سالان را به نحو فجیع قتل می رسانند، به زن‌ها تجاوز می کنند؛ همه رسانه غربی این وضعیت را به خوبی می دانند ولی پوشش نمی دهند، حتی بعضی خبرنگاران را می بینیم که فیلم می گیرند اما آنها را پخش نمی کنند.

وی ابراز داشت: ما در وضعیت اسفناک و فشار زیاد زندگی می کنیم ولی حتی بعضی از کشورهای اسلامی و عربی هم از حمایت ما دوری می ورزند و این جنایت ها را ظلم نمی دانند و محکومیت ساده را هم روا نمی دارند. امید ما فقط به خدا است و ان شا الله با عنایات غیبی خداوند و مقاومت مردمی علیه این ظالمان پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام ابو محمد کشمیری با اشاره به تعطیلی کسب و کارها، دانشگاه‌ها و مدارس گفت: به خاطر عدم ثبات در این منطقه محصولات کشاورزی ما در باغ‌ها و زمین‌ها خراب می شوند و زندگی سخت است. دانش آموزان و دانشجویان به خاطر نامنی منطقه از درس و بحث دور شدند.

کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی هند در کشمیر در مورد عدم رسیدگی دولت به بیماران کرونایی و عدم امکانات برای مقابله به کرونا بیان داشت: در این وضعیت همه کسب و کار تعطیل شده، روز به روز آمار مبتلایان افزایش پیدا می کند؛ بیماران کرونایی به خاطر عدم توجه دولت و بیمارستان ها به راحتی جان خود را از دست می دهند، حتی در رفتار کادر بیمارستان تعصب دیده می شود؛ اگر بیماران هندو باشند معالجه سریع انجام می شود و اگر مسلمان باشند دکتر معاینه نمی‌کند./ت305/ف

سید فیض رضوی
ارسال نظرات