۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۱۲۷۱۱
امام جمعه بجنورد:

رقیب تراشی برای نماز جمعه از مهم‌ترین آسیب‌ها است

رقیب تراشی برای نماز جمعه از مهم‌ترین آسیب‌ها است
امام جمعه بجنورد گفت: برخی ادارات با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های خود در روز جمعه و موعد برپایی نماز، برای نماز جمعه رقیب سازی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی که با محوریت نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با برپایی نماز جمعه در استان برخی نواقص و اشکالات وجود دارد که باید این اشکالات رفع شود.

وی با انتقاد از رقیب تراشی برای نماز جمعه، افزود: برخی دستگاه‌ها و ادارات ازجمله ورزش و جوانان، شهرداری و ... با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های خود در روز جمعه و موعد برپایی نماز، برای نماز جمعه رقیب سازی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اکنون می‌بینیم در روز جمعه برخی برنامه‌های آموزشی و کلاس‌های فوق‌العاده و برنامه‌های ورزشی و خانوادگی برگزار می‌شود که این رقبا، نمازگزاران جمعه را کاهش می‌دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه رقبای نماز جمعه باید کم شود، تصریح کرد: قرآن هم تأکید می‌کند که برای نماز رقیب درست نکنید.

وی با بیان اینکه گاهی به دلیل اینکه رقبای زیادی پیدا کرده‌ایم از رونق و شکوه نماز جمعه کاسته می‌شود، اظهار کرد: این رقبا باید مدیریت شوند؛ یعنی برنامه‌های ورزشی و همایش‌های مختلف در ساعاتی برگزار شوند که با حضور مردم در نماز جمعه تداخل نداشته باشند؛ چراکه برگزاری راهپیمایی‌های متعدد و همایش‌های مختلف هم‌زمان با موعد برپایی نماز جمعه آفت بسیار بزرگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم ختم اموات هم‌زمان با نماز جمعه هم از دیگر آفت‌ها است، افزود: باید مداحان و متولیان، این مراسم را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که با نماز جمعه هم‌زمان نباشد.

امام جمعه بجنورد در ادامه گفت: متأسفانه صداوسیما هم به‌درستی درزمینهٔ نماز جمعه تبلیغ نمی‌کند و در حالی که تبلیغ برای حضور در نماز جمعه باید شب جمعه صورت گیرد، برنامه‌های تبلیغی صداوسیما در این زمینه در شب شنبه صورت می‌گیرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات