۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۹۹۹۳۹
برای سال تحصیلی آتی؛

۶۰ طلبه جدید در مدرسه علمیه امام صادق بجنورد پذیرش می‌شوند

۶۰ طلبه جدید در مدرسه علمیه امام صادق بجنورد پذیرش می‌شوند
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد گفت: در سال تحصیلی آتی ۶۰ طلبه جدید در سطوح یک و دو در این مدرسه علمیه جذب و پذیرش می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر ایزدی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به موعد نام‌نویسی متقاضیان برای تحصیل در مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، از پانزدهم بهمن تا سی و یکم فروردین سال آینده، اظهار کرد: دانش آموزان و واجدان شرایط علاقه‌مند می‌توانند برای نام‌نویسی به مدرسه علمیه و یا پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خراسان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بر اساس ظرفیت اعلامی برای سال تحصیلی آتی درمجموع 60 طلبه جدید شامل 40 طلبه سطح یک و 20 طلبه سطح دو، پس از طی مراحل مختلف پذیرش، در این مدرسه علمیه جذب می‌شوند.

حجت‌الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد در سال تحصیلی جاری 240 طلبه مشغول به تحصیل دارد، بر استفاده از تمامی ابزارها و روش‌ها برای جذب کیفی طلبه در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی افزود: تاکنون فعالیت‌های مختلفی در فضای حقیقی و مجازی در راستای جذب و پذیرش طلاب در مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد صورت گرفته و دانش آموزان مدارس آموزش و پرورش هم از تحصیل در حوزه علمیه استقبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام ایزدی با تأکید بر این‌که باید در این راستا از ظرفیت ائمه جمعه و سایر نهادها هم استفاده شود، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ضروری است طلاب و روحانیان وارد میدان شده و با تمام تلاش برای جذب دانش آموزان نخبه و مستعد به مدارس علمیه کوشش کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد ادامه داد: همچنین باید کوشش کنیم ریزش طلاب در مدارس علمیه کاهش یابد و تا جایی که امکان دارد طلبه‌ای از حوزه علمیه بریده نشود تا گرفتار آثار منفی و سوء آن نشویم؛ زیرا طلابی که در حوزه علمیه دچار ریزش می‌شوند در صورتی که به‌درستی هدایت و مدیریت نشوند خود به‌نوعی تبلیغ منفی برای پذیرش طلاب محسوب می‌شوند.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری درمجموع دو هزار و 800 طلبه در 15 مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و 9 مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد هزار و 700 نفر برادر بوده و مابقی طلاب خواهر هستند.

از مجموع طلاب مشغول به تحصیل در حوزه علمیه خراسان شمالی حدود 250 نفر طلبه سطوح دو و سه، 50 نفر طلبه سطح عالی یا چهار و مابقی طلاب سطح یک هستند.

همچنین تعداد کل اساتید مدارس علمیه خواهران و برادران استان 190 نفر است که از این تعداد 150 استاد برادر و 40 استاد خواهر در مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان، فعالیت تدریسی دارند.

شایان‌ذکر است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات