۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۹۹۸۷۸
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

ائمه جمعه ظرفیت مؤثری برای هدایت افراد به سمت حوزه‌های علمیه هستند

ائمه جمعه ظرفیت مؤثری برای هدایت افراد به سمت حوزه‌های علمیه هستند
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: ائمه جمعه ظرفیت‌های مؤثری برای هدایت دانش آموزان مستعد به سمت تحصیل در حوزه علمیه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی که با موضوع جذب و پذیرش طلبه برگزار شد، بر جذب افراد مستعد به حوزه علمیه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت روحانیان طرح هجرت در مدارس آموزش و پرورش برای پذیرش طلاب جدید در حوزه علمیه استان استفاده کرد، ادامه داد: در حال حاضر در مرکز استان هر هفته 30 طلبه به‌صورت منظم به مدارس آموزش و پرورش اعزام می‌شوند که ظرفیت مناسبی برای جذب دانش آموزان مستعد به حوزه علمیه هستند.

حجت‌الاسلام آزموده که مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی هم هست، افزود: برنامه‌ریزی شده تا در نمازهای جمعه استان یک خطبه کامل به بحث پذیرش طلاب در مدارس علمیه اختصاص داده شده و مواردی چون اهمیت بحث آموختن علم دین، ضرورت پرداختن به شبهات در عصر حاضر و آمادگی برای ظهور مهدی موعود (عج) به‌عنوان سرفصل‌های این خطبه تعیین شده است.

وی با اشاره به اختصاص زمان برای مدیر مدرسه علمیه هر شهرستان به‌عنوان سخنران بین الصلاتین و یا در بین خطبه‌های نماز جمعه، ادامه داد: قرائت اطلاعیه پذیرش در دو هفته غیرمتوالی در بین نماز از دیگر اقداماتی است که با محوریت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در راستای جذب طلبه در حوزه علمیه خراسان شمالی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: در این زمینه یک هفته پیش از عید و یک هفته بعد از عید به‌صورت مفصل اطلاعیه جذب طلاب در مدارس علمیه در نمازهای جمعه سراسر استان قرائت می‌شود.

وی با اشاره به مهیا بودن فضای برپایی نمایشگاه فرهنگی در مصلاهای نماز جمعه استان، اظهار کرد: نمایشگاه‌های فوق در این اماکن به مدت چند هفته برگزار می‌شود که در خلال این نمایشگاه‌ها می‌توان به تبلیغ موضوع جذب و پذیرش طلبه در مدارس علمیه پرداخت.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه اکنون در سطح استان هر هفته 16 نماز جمعه برگزار می‌شود، گفت: در استان 462 نفر در ستاد خواهران نماز جمعه فعال هستند که این بانوان می‌توانند مبلغ شایسته‌ای برای جذب خواهران مستعد و علاقه‌مند به مدارس علمیه خواهران باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات