۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۸۰۷
مدیر کل اوقاف مازندران:

پاسداري از دین منصب بزرگ انبيا و اوليای الهی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: پاسداري از دین منصب بزرگ انبيای عظام و اوليای خداوند تعالي است و همه انبيا پاسدار اسلام و دين بوده‌اند و اين رسالت، مأموريت سنگيني است كه به دوش سپاهيان است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران عصر امروز در مراسم جشن میلاد امام حسین(ع) در ساری به جايگاه والا و تاريخي امام‌حسين(ع) و محبت پيامبر اسلام(ص) نسبت به ایشان اشاره کرد و گفت: آن امام همام اسوه معرفت و تقوا و شجاعت و مردانگي و اخلاق و سخاوت بود.

 

وی با بيان اين كه قيام امام‌حسين(ع) نه براي حكومت بلكه براي اجراي عدالت در راستاي عبادت خدا در جامعه اسلامي بود، افزود: امام‌حسين(ع) دست جنايتكاران را از دين كوتاه كرد و با انقلابي خونين دشمنان اسلام را رسواي دو جهان كرد و عظمت و سيادت بني‌هاشم را در راه هدايت دين اثبات كرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأكيد بر اين كه امام‌حسين(ع) نماد و جلوه حقيقي فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر است و مسلمانان با الگو قرار دادن اين امام بايد ادامه‌دهنده راه ايشان باشند، اضافه كرد: راز عزت حسيني، ذوب‌شدن در اين حقيقت است كه تمام رفتار و گفتار و اهداف امام‌حسين(ع) اطاعت از خدا و اجراي فرامين او بود.

 

وی با اشاره به مظلوميت هميشگي امام‌حسين(ع)، متذکر شد: همه پيامبران پيش از مبعوث‌شدن خبر از واقعه كربلا داشتند و هنگامي كه راهشان به محل شهادت امام‌حسين(ع) مي‌افتاد، به خاطر مظلوميت‌هاي آن حضرت در زمين كربلا مي‌گريستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امام‌حسين(ع) در اوج ايمان، تقوا و اطاعت‌پذيري، به يقين بالاترين مراتب عزت را هم در حيات دنيوي و هم در جهان آخرت و در پيشگاه قرب الهي دارد، خاطرنشان کرد: امام‌حسين(ع) در حسن خلق، تواضع، ادب، بخشش، عبادت، شجاعت، آزاري و سعادت و فداكاري و گذشت داراي نبوغ فكري بود

 

وی ادامه داد: از شاخص‌ترين فضايل اخلاقي امام‌حسين(ع) كه هم در زندگي فردي و هم در زندگي اجتماعي و هم در رخداد عظيم حماسه حسيني، حضور پررنگ و برجسته دارد، عزتمندي و ذلت‌گريزي است.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که حرکت عميق فکري و فرهنگي امام حسين(ع) با عواطف پاک انساني گره خورده و اين واقعه به هيچ وجه فراموش شدني نيست، خاطرنشان کرد: مکتبي که امام حسين(ع) براي مقابله با ظلم حاکمان جور ايجاد کرد، امروز به الگويي براي مبارزه با استکبار تبديل شده و انسانهاي حقيقتجو از اين مکتب بالنده براي مبارزه با ستمگران بهرهمند هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امام خميني(ره)مظهري از عزت و آزادگي امام حسين(ع)بود، گفت: اين ويژگي شاخص توانست نهضت امام راحل را به یک نهضت جهانی تبدیل کند.

 

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) همانند سومین امام شیعیان با اخلاص براي برقراري دين اسلام و حکومت اسلامي تلاش کرد، تصریح کرد: ولايت فقيه عنصر اصلي در پيروزي انقلاب اسلامي بود که امام خميني(ره) با تأسي از نهضت امام حسين(ع) و قيام عاشورا با بيان دين وبيداري ملت توانست پرچم ايران را با کلمه الله در جهان به اهتزاز در بياورد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که زمينه حرکت انقلاب اسلامي نشأت گرفته از قيام امام حسین(ع) است، گفت: سيره امام حسين(ع) راه رسيدن به كمال را به انسان نشان مي‌دهد.

 

حجت الاسلام علیزاده از امام حسين(ع) به عنوان الگوي يك انسان كامل یاد کرد و تصریح کرد: سيره امام حسين(ع) راه و روشي را كه يك فرد در آن به كمال مي‌رسد، به ما نشان مي‌دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه سوم شعبان، ميلاد امام‌حسين(ع) از سوي امام راحل به روز پاسدار نامگذاري شده و فلسفه اين نامگذاري افزون بر يادآوري و تجليل، الگوپذيري و اتصال روحي و اخلاقي پاسداران به الگوي حماسه و فداكاري امام‌حسين‌(ع) است، اذعان داشت: امام‌حسين(ع) بزرگ پاسدار دفاع از ارزش‌هاي ديني و اسلامي در طول تاريخ است زيرا آن حضرت هميشه افراد را به سبقت در انجام كارهاي نيك، استفاده از فرصت‌ها و رفع حاجات مردم مؤمن دعوت مي‌كرد.

 

وی همچنین به روز پاسدار اشاره کرد و با بیان این که سپاه و بسيج عامل ماندگاري انقلاب اسلامي هستند، بيان داشت: رزمندگان و دليرمردان هشت‌سال دفاع مقدس با الگوگيري از نهضت عاشوراي امام‌حسين(ع) توانستند در مقابل كشورهاي شرق و غرب با نثار كردن جسم و خونشان از ايران اسلامي محافظت كنند و نامشان را براي هميشه جاودان سازند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اين كه پاسدار كرامتي است كه خداوند متعال به انقلاب اسلامي و همه پاسداران و ملت ايران عطا كرده است، خاطرنشان كرد: پاسداري منصب بزرگ انبيای عظام و اوليای خداوند تعالي است و همه انبيا پاسدار اسلام و دين بوده‌اند و اين رسالت، مأموريت سنگيني است كه به دوش سپاهيان است.

 

وی، پاسداري از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن را مهم‌ترين رسالت و مأموريت سپاه دانست و تصریح کرد: در سه دهه گذشته پاسداران به دليل روحيه شهادت‌طلبي، انقلابي‌گري و جان‌فشاني‌هاي زايدالوصف خود مورد تمجيد امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند./202/950/ب1

ارسال نظرات